• Посилання скопійовано

Як передати активи на нове підприємство?

Підприємство "А" у зв’язку з блокуванням податковою службою ПН (критерії ризиковості) вирішило припинити діяльність. На балансі підприємства є залишки матеріалів, різні ліцензії та дозволи, основні засоби. Як можна ці активи (особливо матеріали) передати на нове підприємство "В"?

Ліцензії та дозволи, видані органами держвлади, є персональними і не можуть бути передані іншому підприємству. Таке інше підприємство зобов’язане самостійно їх отримувати у відповідних держорганів, у встановленому законодавством порядку.

А всі інші активи (залишки матеріалів, основні засоби, нематеріальні активи тощо) можуть бути передані іншому підприємству за договором купівлі-продажу чи дарування.

Тобто, такі активи можна або продати іншому підприємству, або безоплатно передати (подарувати).

Про особливості обліку і оподаткування при безоплатній передачі запасів, ОЗ ми писали тут та тут.

Бухгалтерський облік, оподаткування операцій продажу здійснюється в загальному порядку.

Але тут слід врахувати нюанс, пов’язаний із блокуванням ПН.

Якщо ПН на операції продажу будуть заблоковані, покупець не зможе відобразити ПК з ПДВ. Цю особливість потрібно мати на увазі при встановленні сторонами ціни продажу. Ціна продажу має покривати покупцеві збитки від ПДВ, яке не буде можливості віднести до складу ПК. Фактично це означає, що на суму ПДВ ціна продажу має бути меншою порівняно з ситуацією, коли ПДВ можна віднести до складу ПК. Наприклад, якщо би була можливість зареєструвати ПН в ЄРПН, то ціна продажу становила би, приміром, 12 000 грн, в т.ч. ПДВ 2 000 грн. Але оскільки покупець не зможе віднести до складу ПК суму ПДВ 2 000 грн і, таким чином, понесе збитки на таку суму ПДВ, сторони можуть домовитися про ціну продажу 10 000 грн, в т.ч. ПДВ 1 666,67 грн.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    19.12.202521
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    19.12.202522
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    19.12.202520
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    19.12.202524
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025317