• Посилання скопійовано

Як передати активи на нове підприємство?

Підприємство "А" у зв’язку з блокуванням податковою службою ПН (критерії ризиковості) вирішило припинити діяльність. На балансі підприємства є залишки матеріалів, різні ліцензії та дозволи, основні засоби. Як можна ці активи (особливо матеріали) передати на нове підприємство "В"?

Ліцензії та дозволи, видані органами держвлади, є персональними і не можуть бути передані іншому підприємству. Таке інше підприємство зобов’язане самостійно їх отримувати у відповідних держорганів, у встановленому законодавством порядку.

А всі інші активи (залишки матеріалів, основні засоби, нематеріальні активи тощо) можуть бути передані іншому підприємству за договором купівлі-продажу чи дарування.

Тобто, такі активи можна або продати іншому підприємству, або безоплатно передати (подарувати).

Про особливості обліку і оподаткування при безоплатній передачі запасів, ОЗ ми писали тут та тут.

Бухгалтерський облік, оподаткування операцій продажу здійснюється в загальному порядку.

Але тут слід врахувати нюанс, пов’язаний із блокуванням ПН.

Якщо ПН на операції продажу будуть заблоковані, покупець не зможе відобразити ПК з ПДВ. Цю особливість потрібно мати на увазі при встановленні сторонами ціни продажу. Ціна продажу має покривати покупцеві збитки від ПДВ, яке не буде можливості віднести до складу ПК. Фактично це означає, що на суму ПДВ ціна продажу має бути меншою порівняно з ситуацією, коли ПДВ можна віднести до складу ПК. Наприклад, якщо би була можливість зареєструвати ПН в ЄРПН, то ціна продажу становила би, приміром, 12 000 грн, в т.ч. ПДВ 2 000 грн. Але оскільки покупець не зможе віднести до складу ПК суму ПДВ 2 000 грн і, таким чином, понесе збитки на таку суму ПДВ, сторони можуть домовитися про ціну продажу 10 000 грн, в т.ч. ПДВ 1 666,67 грн.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    Сьогодні 16:5617
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    Сьогодні 09:5444
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202575
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202533
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202521