• Посилання скопійовано

Норми списання матеріалів на пусконалагоджувальні роботи

Як встановлюються норми витрат на списання матеріалів на пусконалагоджувальні роботи? Як вони документально затверджуються? Як обліковуються використані матеріали на такі роботи?

Нормування витрат на пусконалагоджувальні роботи

Норма витрат — це гранично допустима величина витрат на виготовлення продукції за умов конкретного виробництва із врахуванням застосування найпрогресивнішої технології та сировини вищого ґатунку. За своїм змістом норма витрати є орієнтовною (середньою) величиною. Її не можна ототожнювати з фактичними витратами ресурсів. Це орієнтир, який допомагає дізнатися, наскільки раціонально та ефективно витрачаються ресурси суб’єкта господарювання.

Норми витрат затверджуються самим підприємством, керуючись галузевими нормативними документами (наприклад у будівництві), загальними актами з нормування витрат та технічними умовами (калькуляція). Розробкою норм витрат на підприємстві займаються технологи з подальшим затвердженням керівником підприємства у розпорядчому документі - наказі.

Зокрема, на сьогодні діє загальний ГОСТ 14.322-83, в якому наведено положення щодо встановлення норм витрат.

Документами, які використовуються для затвердження норми витрат на підприємстві, можуть бути: замовлення на виготовлення продукції, картка обліку витрат, калькуляція та інш. Приклади таких документів та проведення відповідних розрахунків ми наводили тут.

Підставою для списання матеріалів на пусконалагоджувальні роботи будуть калькуляції та накладні на переміщення-відпуск матеріалів. Крім того, доцільно використовувати затверджені норми і при фактичному відпуску матеріалів на відповідні роботи.

З самим порядком розрахунку норм, зокрема методами, показниками, які слід використовувати, показниками, які не включаються у розрахунок норм, можна ознайомитись у ГОСТ 14.322-83.

 

Бухгалтерський облік

Якщо йдеться про пусконалагоджувальні роботи покупцям продукції підприємства, то понесені фактичні витрати відображаються за дебетом рахунку 23 з кредитом рахунку відповідного джерела таких витрат. Наприклад списання матеріалів на пусконалагоджувальні роботи відображається записом Дт 23 Кт 20.

А от подальший облік таких витрат залежить від того, чи виділяються такі роботи в окрему послугу, чи включаються до собівартості реалізованої продукції чи товару:

  • Дт 26 Кт 23 з подальшим списанням до собівартості реалізованої продукції записом Дт 901 Кт 26 – якщо пусконалагоджувальні роботи є частиною реалізації товарів;
  • Дт 903 Кт 23 – якщо пусконалагоджувальні роботи є окремою послугою.

Якщо ж пусконалагоджувальні роботи пов’язанні не з продажем товарів, а з введенням в експлуатацію власних необоротних активів, то сума понесених витрат капіталізується спочатку на рахунку 15 з подальшим віднесенням на збільшення первісної вартості таких необоротних активів. Відповідно в обліку такі витрати відображатимуться записами Дт 15 Кт 20 та Дт 10/11/12 Кт 15. І в подальшому вартість таких робіт амортизується у складі первісної вартості такого необоротного активу.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік витрат на відрядження, якщо кошти видані в одному місяці, а використані в іншому
    ТОВ займається міжнародними перевезеннями. Водіям видано корпоративні картки. Чи потрібно водіям складати авансовий звіт? Яка дата авансового звіту? Як списати пальне, якщо воно придбано 16.03.2024 р., а водій повернувся з відрядження 10.04.2024 року?
    16.05.202414
  • Облік та оподаткування при ліквідації ОЗ резидентом Дія. Сіті
    ТОВ є резидентом Дія. Сіті. Має на балансі об’єкт ОЗ (аудіокімната в орендованому офісі, віднесена до групи 3 ОЗ, як будинки і споруди, із строком 10 років), який планується ліквідувати (розібрати аудіокімнати) і оприбуткувати отримані матеріали. Як відображати в бухобліку? Як ця операція вплине на оподаткування?
    15.05.202413
  • Ремонт авто після ДТП власними силами: облік та оподаткування
    Службове авто потрапило в ДТП. Страхова компанія перерахувала відшкодування згідно з актом ДТП – 14000 грн. Підприємство придбало запчастини. Ремонт буде проведено власними силами. Як відобразити дану операцію в обліку та оподаткувати ПДВ?
    13.05.202418
  • Помилка в експрес-накладній: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство, платник податку на прибуток, ПДВ, купує товар через Нову пошту. Оплата доставки за рахунок підприємства. В експрес-накладній дані відправника не відповідають даним постачальника товару. Які податкові наслідки такої невідповідності?
    13.05.202419
  • Оподаткування та облік прощення працівнику неповернутої суми ПФД
    У 2023 р. Товариство надало працівнику підприємства ПФД у розмірі 100000 грн. строком на 1 рік. ПФД відобразили у Додатку 4ДФ з ознакою доходу «197». У 2024 р. працівник повернув половину ПФД. Строк дії договору до листопада 2024 р., але вже відомо, що працівник не зможе її повернути. Як відобразити цю операцію в додатку 4ДФ і хто повинен сплатити ПДФО та ВЗ?
    13.05.202426