• Посилання скопійовано

Списання безнадійної дебіторської заборгованості за боксами viaTOLL

Підприємство має на балансі дебіторську заборгованість за боксами viaTOLL (система передоплати за використання доріг в Польщі). З жовтня 2021 р. роботу цієї системи припинено. Повернути кошти немає можливості. Як списати ці кошти?

На сайті e-TOLL зазначено, яким чином знятися з обліку у viaTOLL.

Користувач мусить:

  • повернути пристрій OBU, щоб отримати повернення депозиту за пристрій;
  • зареєструватися в системі «e-TOLL» та анулювати реєстрацію в системі «viaTOLL»;
  • повернути кошти, що залишилися на його рахунку, водночас, здійснити повернення коштів можна впродовж 12 місяців із моменту вимкнення системи «viaTOLL», тобто до 30 вересня 2022 р.

Після закінчення зазначеного строку кошти, що залишилися на рахунку користувача системи «viaTOLL», перейдуть до Національного дорожнього фонду (Закон від 27 жовтня 1994 р. «Про платні автомагістралі та Національний дорожній фонд»)

Таким чином, до 30.09.2022 р. підприємство має можливість повернути кошти, якщо пройде наведену вище процедуру.

Якщо внаслідок якихось причин підприємство не може пройти таку процедуру і повернути кошти, це можна вважати як відмову від повернення за ініціативою підприємства.

Таку відмову можна розцінити, як надання безповоротної фінансової допомоги Національному дорожньому фонду Польщі.

В бухгалтерському обліку такі кошти списуються на субрахунок 949. Документальною підставою може бути рішення (наказ) керівника підприємства. На нашу думку, таке рішення можна прийняти у будь-яку дату до 30.09.2022 включно.

Оскільки допомога надана нерезиденту, така допомога є доходом, з якого слід утримати податок на репатріацію (див. пп. «ї» пп. 141.4.1 ПКУ).

Причому сума податку обчислюється за формулою згідно з пп. 141.4.2 ПКУ:

Пс = СД*100/(100 - СП) - СД,

де:

  • Пс - сума податку до сплати;
  • СД - сума виплаченого доходу;
  • СП - ставка податку, встановлена цим підпунктом (15%).

Податок слід сплатити, на наш погляд, в день прийняття відповідного рішення.

Якщо підприємство є платником податку на прибуток, який коригує фінрезультат до оподаткування на податкові різниці, то в розглядуваній ситуації, на наш погляд, слід застосовувати коригування на різницю за пп. 140.5.10 ПКУ – збільшити фінрезультат до оподаткування на суму наданої фіндопомоги (фактично суму списаної заборгованості).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    19.12.202522
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    19.12.202525
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    19.12.202520
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    19.12.202524
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025323