Головна Усі консультації Облік та звітність Облік окремих операцій

Безоплатна передача нерухомості неприбутковою організацією: як обліковувати?

З 2005 по 2012 рр. неприбуткова організація отримувала нецільове фінансування. За рахунок отриманих коштів було придбано житлову нерухомість, яка у 2020 році безоплатно передається іншій неприбутковій організації. Як відобразити в обліку та звіті дану операцію?

Документальне оформлення

Безоплатну передачу активу (особливо від неприбуткової організації) слід оформити відповідним договором дарування (безоплатної передачі). Окрім цього, при безпосередній передачі ОЗ складається акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів за формою №ОЗ-1. При цьому, неприбуткові організації також можуть використовувати і власнорозроблену форму з врахуванням наявності всіх обов’язкових реквізитів типової форми.

Окрім цього, повинні бути зроблені відповідні відмітки в Інвентарній картці обліку основних засобів (форма №ОЗ-6) та Інвентарному списку основних засобів (форма №ОЗ-9).

 

Бухгалтерський облік операції

Згідно з п. 33 П(С)БО 7, об'єкт основних засобів вилучається з активів (списується з балансу) у разі його вибуття внаслідок безоплатної передачі або невідповідності критеріям визнання активом.

При цьому, в бухгалтерському обліку безоплатна передача ОЗ не є їх продажем, а тому вважаємо, що переводити такий актив до складу необоротних активів, утримуваних для продажу (субрахунок 286).

На дату передачі права власності на об’єкт нерухомості колишній власник в обліку відображає такі записи:

  • Дт 131 Кт 103 – списано нараховану амортизацію;
  • Дт 976 Кт 103 – списано залишкову вартість нерухомості;
  • Дт 411 Кт 441 – якщо здійснювалась дооцінка необоротного активу протягом строку його використання.

Зауважимо, що оскільки нерухомість передається безоплатно, то доходу від такої передачі у колишнього власника не виникатиме.

 

Відображення у звіті про використання коштів

Згідно з абз. 1 пп. 133.4.2 ПКУ, доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Відповідно, можливість передачі нерухомості іншій неприбутковій організації має бути передбачена статутом або іншими установчими документами підприємства.

При цьому, вважаємо, що оскільки така передача здійснюється в рамках статутної діяльності підприємства, то у Звіті витрати від списання залишкової вартості нерухомості необхідно відображати у рядку 2.3 «вартість активів (коштів або майна), вартість товарів (робіт, послуг), використаних (переданих) для фінансування видатків на утримання неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, та/або для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій».

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 58 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Станіслав Горбовцов
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Облік та звітність / Облік окремих операцій
Теги:
Неприбуткові установи , Нерухомість , Облік

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі