• Посилання скопійовано

Облік втрати вантажу та відшкодування шкоди

Підприємство відправило покупцеві вантаж «Новою поштою». Під час перевезення вантаж було втрачено. Тому підприємство відправило покупцеві повторно вантаж. На втрачений вантаж виставлено претензію «Новій пошті», яка була задоволена – шкоду відшкодували. Як облікувати?

Облік втраченого вантажу

Якщо під час відвантаження першого вантажу відображено бухгалтерські проведення з продажу товару, на дату втрати вантажу такі проведення потрібно відсторнувати.

Поряд з цим, собівартість втраченого вантажу списати на витрати: Дт 947 Кт 28, 26 тощо.

Окрім того, оскільки вантаж втрачено, підприємство має нарахувати компенсуюче ПЗ з ПДВ за п. 198.5 ПКУ, за умови, що втрачені товари придбані з ПДВ. Якщо ж це продукція, яку виготовляло підприємство, ПЗ з ПДВ слід нарахувати тільки на ті товари, послуги в собівартості втраченої продукції, які придбані з ПДВ.

Якщо під час відвантаження складена і зареєстрована ПН, таку ПН також потрібно обнулити, виписавши РК. Щоправда, цього не потрібно робити, якщо першою податковою подією було отримання оплати і ПН складена за оплатою.

 

Відвантаження повторного вантажу

Відображається у загальному порядку тими ж проведеннями, що й відображалося відвантаження втраченого вантажу.

 

Відшкодування шкоди

На дату задоволення претензії робиться бухгалтерське проведення: Дт 375 Кт 716.

Отримання відшкодування шкоди на рахунок: Дт 311 Кт 375.

 

Чи повинно підприємство нарахувати ПЗ з ПДВ на отримані від «Нової пошти» кошти відшкодування збитків?

Ні, не повинно. У пп. 188.1 ПКУ прямо зазначено, що до складу договірної вартості, яка є базою оподаткування ПДВ, не включаються суми відшкодування шкоди. Тобто, зазначена операція по суті не є операцією постачання товарів. А тому ПДВ не нараховується.

Подібне читаємо і у відповіді податкової на питання в підкатегорії 101.07, ЗІР: «Чи включаються до бази оподаткування ПДВ кошти, які надходять платнику податку як відшкодування збитків за пошкоджене, знищене або втрачене майно?».

Коротка відповідь податкової така: кошти, які надходять платнику податку як відшкодування збитків за пошкоджене, знищене або втрачене майно, не включаються до бази оподаткування ПДВ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202518
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202533
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202572
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.2025548
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025378