Документування
Між підприємством (замовником) і ФОП (підрядником) потрібно укласти договір підряду. Регламентується цей договір ст. 837 – ст. 864 ЦКУ.
Відповідно до ст. 840 ЦКУ, якщо робота виконується частково або в повному обсязі з матеріалу замовника:
- підрядник відповідає за неправильне використання цього матеріалу;
- підрядник зобов'язаний надати замовникові звіт про використання матеріалу та повернути його залишок;
- у договорі підряду мають бути встановлені норми витрат матеріалу, строки повернення його залишку та основних відходів, а також відповідальність підрядника за невиконання або неналежне виконання своїх обов'язків.
Матеріал (в ситуації, яку ми розглядаємо – корпуси, блоки, кабелі), який передається замовником підряднику, передається без переходу права власності на нього. Для уникнення непорозумінь про це потрібно додатково зазначати в договорі підряду.
Отже, матеріали можуть передаватися від підприємства (замовника) до ФОП (підрядника) за актом приймання-передачі чи за звичайною накладною. В акті (чи в накладній) зазначають, що матеріали передаються для використання в операціях збирання згідно з таким-то договором підряду, без передачі права власності на матеріали.
Після того, як роботи виконані, зібрані корпуси повертаються підрядником (ФОП) замовнику (підприємству). Повернення також оформляють звичайною накладною чи актом.
Поряд з цим сторони складають:
- акт виконаних робіт із складання корпусів, в якому наводиться в тому числі вартість виконаної підрядником (ФОП) роботи;
- звіт про використання підрядником матеріалів замовника.
Бухгалтерський облік
Відповідно до п. 8 П(С)БО 9, первісною вартістю запасів, що придбані за плату, є собівартість запасів, яка складається в тому числі з таких фактичних витрат:
- суми, що сплачуються згідно з договором постачальнику (продавцю) за вирахуванням непрямих податків;
- інші витрати, які безпосередньо пов'язані з придбанням
запасів і доведенням їх до стану, в якому вони придатні для використання у запланованих цілях. До таких витрат, зокрема, належать прямі матеріальні витрати, прямі витрати на оплату праці, інші прямі витрати підприємства на доопрацювання і підвищення якісно технічних характеристик запасів.
Роботи із збирання цілком вписуються в поняття доопрацювання запасів. Тому до собівартості зібраних корпусів включатимуться як вартість кожної складової, так і вартість робіт із збирання.
В бухгалтерському обліку замовника (підприємства) зазначені операції можуть відображатися таким чином:
- Дт 28 (складання) Кт 28 (склад) – передані матеріали підряднику (за накладною чи актом);
- Дт 28 (склад) Кт 28 (складання) – отримані від підрядника готові корпуси (на підставі накладної чи акту);
- Дт 28 (склад) Кт 631 – вартість робіт із збирання віднесена на собівартість готових корпусів;
- Дт 631 Кт 311 – оплачені виконані підрядником роботи.
Надалі продаж готових корпусів відображатиметься в бухгалтерському обліку підприємства у загальному порядку, прийнятому для операцій збирання.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити