• Посилання скопійовано

Як відобразити у бухгалтерському обліку продавця заблоковані РК?

РК на підставі повернення коштів чи товару ми відображаємо бухгалтерським проведенням: Дт 6432 Кт 6412. Але яке має бути проведення, якщо реєстрацію РК припинено чи заблоковано?

Отримання передоплати та її повернення

Бухгалтерські записи при отриманні передоплати за товар (цифри умовні):

  • Дт 311 Кт 681 – 1 200 грн (отримані кошти);
  • Дт 643 Кт 641 – 200 грн (нараховане ПЗ з ПДВ і складена ПН).

При поверненні передоплати:

  • Дт 681 Кт 311 – 1 200 грн (повернена передоплата);
  • Дт 643 Кт 641 – (-)200 грн (відкориговано ПЗ з ПДВ на підставі складеного і зареєстрованого в ЄРПН РК до ПН).

Тут варто врахувати норми пп. 192.1.1 ПКУ: постачальник має право зменшити суму ПЗ лише після реєстрації РК в ЄРПН. Таким чином, якщо реєстрацію РК припинено чи заблоковано, немає підстав для проведення Дт 643 Кт 641 (сторно).

Поряд з цим, оскільки між випискою РК і його реєстрацією може пройти певний час, то можна виписаний, але не зареєстрований РК відобразити на окремому субрахунку четвертого порядку, наприклад, 6433. Тоді проведення при поверненні передоплати будуть такі:

  • Дт 681 Кт 311 – 1 200 грн (повернена передоплата);
  • Дт 643 Кт 6433 – (-)200 грн (виписаний РК);
  • Дт 6433 Кт 641 - (-)200 грн (зареєстрований РК).

Продаж товару та його повернення (цифри умовні):

  • Дт 361 Кт 70 – 1 200 грн (продано товар);
  • Дт 70 Кт 641 – 200 грн (нараховано ПЗ з ПДВ і складена ПН).

У разі повернення товару будуть записи:

  • Дт 704 Кт 361 – 1 200 грн (повернений товар);
  • Дт 704 Кт 6433 – (-)200 грн (виписаний РК);
  • Дт 6433 Кт 641 – (-)200 грн (зареєстрований РК).

Стосовно проводки, наведеної у запитанні.

У запитанні зазначено, що при поверненні передоплати чи товарів роблять проведення: Дт 6432 Кт 6412.

Але з наведеного вище випливає, що таку проведення роблять тільки на підставі РК, зареєстрованого в ЄРПН. Якщо реєстрації немає, робити таке проведення немає підстав. На підставі складеного РК можна зробити проведення, наприклад: Дт 6432 Кт 6433. І тільки якщо РК зареєструють: Дт 6433 Кт 6412.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0317
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202545
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202531
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025240
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554