• Посилання скопійовано

Списання витрат на страхування проданого авто

Підприємство придбало та ввело в експлуатацію авто в жовтні 2020. Авто було застраховано (поліс обов'язкового страхування та договір добровільного страхування). В листопаді 2020 р. приймається рішення про продаж авто. 03.12.2020 р. здійснено продаж. Чи потрібно за листопад нараховувати амортизацію авто? Як списати витрати на страхування?

Стосовно нарахування амортизації

Відповідно до п. 29 П(С)БО 7 нарахування амортизації:

  • починається з місяця, наступного за місяцем, у якому об'єкт ОЗ став придатним для корисного використання;
  • припиняється, починаючи з місяця, наступного за місяцем вибуття об'єкта ОЗ.

Відповідно до норм п. 1 розд. ІІ П(С)БО 27, якщо автомобіль (необоротний актив) визнано утримуваним для продажу, його переводять до складу необоротних активів, утримуваних для продажу. Причому амортизація на такі активи не нараховується (п. 6 розд. ІІ П(С)БО 27).

Тобто, якщо автомобіль введено в експлуатацію в жовтні, рішення про його продаж прийнято у листопаді, а продано в грудні 2020 року, амортизацію потрібно нарахувати тільки за один місяць – листопад 2020 року. Тому що листопад – наступний місяць після жовтня, в якому автомобіль введено в експлуатацію. Отже, амортизація вперше має нараховуватися за листопад 2020 р. Поряд з цим листопад – це місяць, в якому автомобіль переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу. А відтак з наступного місяця (з грудня) амортизація вже не нараховується.

Про бухгалтерський облік продажу ОЗ можна прочитати, приміром, тут.

 

Стосовно списання витрат на страхування

Відображення в бухгалтерському обліку страхових платежів залежить від напряму використання застрахованого авто. Наприклад, якщо це легковий автомобіль для обслуговування керівника підприємства, витрати списують на рахунок 92. Але якщо витрати на страхування сплачені за увесь період страхування, наприклад, рік, їх доречно спершу включити до складу витрат майбутніх періодів – в дебет рахунку 39. І потім протягом періоду страхування списувати на витрати: Дт 92 Кт 39.

Відтак якщо підприємство витрати на страхування відразу за фактом оплати списало на витрати, наприклад, проводкою Дт 92 Кт 65, то в подальшому, продаючи застрахований автомобіль, жодних коригуючих записів в обліку робити не потрібно.

Якщо підприємство відобразило витрати на страхування на рахунку 39, і на момент продажу на цьому рахунку залишається несписана на витрати сума, її можна списати на інші витрати операційної діяльності: Дт 949 Кт 39.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    Сьогодні 13:2310
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    Сьогодні 12:0620
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    Сьогодні 10:196
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202414
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202427