• Посилання скопійовано

Бухгалтерський облік розбитої в магазині пляшки з алкоголем

В магазині розбилися пляшки з алкоголем. Чи потрібно нараховувати акцизний податок? Як відображати в обліку списання таких товарів?

Як оформити списання розбитого алкоголю?

У першу чергу варто зазначити, що без проведення інвентаризації в даному випадку обійтись не вийде. Так, п. 7 Положення №879 визначено, що проведення інвентаризації є обов’язковим, зокрема, у разі встановлення фактів псування цінностей (на день встановлення таких фактів) в обсязі, визначеному керівником підприємства. Тобто не потрібно проводити суцільну інвентаризацію або чекати її до кінця року, однак все ж таки провести її у обсязі достатньому для встановлення факту псування матеріальних цінностей потрібно.

Тому необхідно видати наказ про проведення часткової інвентаризації, встановити кількість та причини зіпсованих товарів та затвердити рішення про їх списання з балансу підприємства.

І вже на підставі результатів проведеної часткової інвентаризації підприємство має право списати відповідний розбитий алкоголь з балансу.

 

Акцизний податок

Відповідно до пп. 212.1.11 ПКУ, особа - суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів є платником акцизного податку. При цьому об’єктом оподаткування є операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (пп. 213.1.9 ПКУ).

Реалізацією СГ роздрібної торгівлі підакцизних товарів є продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших об’єктах громадського харчування (пп. 14.1.212 ПКУ).

Таким чином, об’єктом оподаткування акцизним податком роздрібного продажу підакцизних товарів є операції з реалізації СГ алкогольних напоїв (тютюнових виробів), до яких не віднесено обсяги зіпсованих, знищених, втрачених або використаних для власних потреб алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

А отже, при списанні розбитого алкоголю нараховувати акцизний податок з роздрібного продажу алкоголю не потрібно.

Податківці у підкатегорії 114.02, «ЗІР», також зазначали, що об’єктом оподаткування акцизним податком роздрібного продажу підакцизних товарів є операції з реалізації СГ алкогольних напоїв (тютюнових виробів), до яких не віднесено обсяги зіпсованих, знищених, втрачених або використаних для власних потреб алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

 

Бухгалтерський облік

У бухобліку списання ТМЦ, в тому числі і підакцизної продукції, як в межах природнього убутку, так і понад них відображається записом Дт 947 Кт 282 – на вартість втрачених товарів вже з урахуванням донарахованого податкового зобов'язання з ПДВ*.

Разом зі списанням на інші операційні витрати товарів, у нестачі яких винних осіб не виявлено, балансова вартість списаних товарів зараховується на забалансовий рахунок 07 «Списані активи», а саме — на субрахунок 072 «Невідшкодовані недостачі та втрати від псування цінностей» (протягом 3 років).

Після встановлення осіб, які мають відшкодувати втрати товарів понад норми природного убутку, належна до відшкодування сума зараховується до складу дебіторської заборгованості та іншого операційного доходу: Дт 375 Кт 716, погашення заборгованості  грошима або товаром – Дт 301, 311, 282 Кт 375. Одночасно списується сальдо з субрахунку 072.

Про податкові наслідки з податку на прибуток та ПДВ при списанні розбитого алкоголю ми писали у нашій попередній консультації тут.

____

* - податківці у підкатегорії 101.04, «ЗІР», зазначали, що оскільки платником ПДВ здійснюється операція зі списання ТМЦ (в тому числі зіпсованих), то вони починають використовуватись в операціях, що не є господарською діяльністю такого платника податку. Якщо під час придбання ТМЦ (в тому числі зіпсованих) суми ПДВ були включені до складу ПК, то платник податку повинен не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, в якому відбувається їх списання, здійснити нарахування ПЗ з ПДВ за основною ставкою виходячи з вартості придбання таких ТМЦ (в тому числі зіпсованих).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202435
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202436
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410