• Посилання скопійовано

Залишок з субрахунку 643: як списати?

Як списати залишок з субрахунку 643 (ПДВ при отримання передоплати) і відобразити їх в бухгалтерському та податковому (податок на прибуток) обліках?

Отримавши передоплату на операцію, яка оподатковується ПДВ, платник ПДВ зробить проводки (цифри умовні):

  • Дт 311 Кт 681 – 12 000 грн (загальна сума оплати, що надійшла);
  • Дт 643 Кт 641 – 2 000 грн (нараховане податкове зобов’язання з ПДВ – складається і реєструється в ЄРПН податкова накладна).

Далі платник продає товари, роботи чи послуги, в рахунок яких отримана передоплата:

  • Дт 361 Кт 70 – 12 000 грн (вартість проданих і переданих покупцеві товарів, робіт, послуг, в тому числі ПДВ – відображається на підставі накладних, ТТН, актів приймання-передачі робіт, послуг чи інших подібних документів, за якими товари, роботи, послуги передаються покупцеві);
  • Дт 70 Кт 643 – 2 000 грн (відображені розрахунки з ПДВ, за якими нараховувалося податкове зобов’язання з ПДВ і виписувалася податкова накладна. Цей запис роблять також на підставі наведених в попередньому записі документів – накладних, ТТН, актів);
  • Дт 70 Кт 791 – 10 000 грн (дохід від продажу віднесено на фінансові результати);
  • Дт 681 Кт 361 – 12 000 грн (зараховані зобов’язання за передоплатою та проданими товарами, роботами чи послугами).

Отже, з наведених записів бачимо закриття субрахунку 643:

1. Дт 643 Кт 641 – 2 000 грн;

2. Дт 70 Кт 643 – 2 000 грн.

Таким чином, залишку на субрахунку 643 не залишається.  На податковий облік податку на прибуток рух коштів на цьому субрахунку не впливає.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Особливості обліку віддільних поліпшень у орендаря
    ТОВ уклало договір оренди приміщення. В приміщенні проводилися підготовчі роботи монтажу системи електропостачання (лічильники, щитки, проводка). В обліку витрати відображені за Дт 152, обладнання не введено в експлуатацію. Договір оренди розірвали, демонтували всю електропроводку та обладнання, та перевезли на інший об’єкт оренди. Як відобразити в обліку монтаж та демонтаж поліпшень, не введених в експлуатацію?
    Сьогодні 12:0217
  • Нюанси обліку та оподаткування ліквідації пошкоджених основних засобів
    У червні 2025 р. вагони ТОВ зійшли з рейок та не можуть використовуватися надалі за призначенням. Страхова компанія планує відшкодувати оціночну суму за вирахуванням франшизи та ринкової вартості вагону після ДТП. ТОВ вагони не забрало. Які особливості відображення в обліку списання вагонів та оподаткування даної операції, якщо ТОВ не буде забирати залишки вагонів?
    Сьогодні 11:1119
  • Перекидання авансу між договорами з одним нерезидентом: як відобразити в обліку?
    Підприємство працює з одним нерезидентом, з яким у нього кілька договорів. Виникли такі ситуації: 1. Нерезиденту помилково перерахований аванс не за тим договором. Підприємство написало лист нерезиденту про перекидку авансу на той договір, по якому будуть отримані товари (послуги). 2. Були перераховані кошти за послуги не за тим договором і було направлено лист про перекидку коштів за договором, за яким вже отримані послуги. Чи правомірні дії підприємства? Що потрібно ще зробити підприємству? Як правильно оформити перекидання коштів з одного договору нерезидента на інший договір того ж нерезидента?
    Сьогодні 09:1028
  • Формування резерву сумнівних боргів комунальним підприємством водопостачання
    Комунальне підприємство вперше планує нарахувати резерв сумнівних боргів за надані населенню послуги водопостачання та водовідведення. Необхідно визначити оптимальний спосіб формування резерву та механізм відстеження сплачених боргів у майбутньому
    04.11.202512
  • Облік втрати товару при доставці «Новою поштою» внаслідок ворожого обстрілу
    Підприємство продало та відвантажило товар (рулон тканини) вартістю 6225,60 грн, зареєструвало податкову накладну. Під час доставки «Новою поштою» товар знищено внаслідок обстрілу. Перевізник компенсував 6225,00 грн. Клієнту відправлено повторно аналогічний товар. Якими бухгалтерськими проведеннями відобразити ці операції? Чи потрібно реєструвати на себе компенсуючу податкову накладну на втрачений товар, якщо за неї отримана компенсація від «Нової пошти»?​
    04.11.2025472