• Посилання скопійовано

Фасування оливи та подальший її продаж: які особливості?

Підприємство - платник податку на прибуток придбало бочку з оливою (код УКТ ЗЕД 2710 19 81 00) 200 л. Оливу планується використовувати для змащування садової техніки, яку воно продає, та для продажу у розфасованому вигляді. Які особливості здійснення таких операцій?

Акциз

Найперше, така олива не належить до підакцизних товарів. А тому у зв’язку із здійсненням таких операцій не потрібно реєструватися платником акцизного податку (див. ІПК ДПСУ від 11.02.2020 р. №539/6/99-00-17-03-02-06/ІПК).

 

Бухгалтерський облік

На перший погляд, відповідно до п. 9 П(С)БО 9, до складу первісної вартості запасів, крім сум, що сплачуються їх постачальникам, зокрема, включаються інші витрати, які безпосередньо пов'язані з придбанням запасів і доведенням їх до стану, в якому вони придатні для використання із запланованою метою. До таких витрат належать прямі матеріальні витрати, прямі витрати на оплату праці, інші прямі витрати підприємства чи установи на доопрацювання і підвищення якісно-технічних характеристик запасів.

Таким чином, якщо підприємство буде здійснювати фасування оливи, витрати на фасування (вартість каністр, етикеток, зарплати з нарахуванням працівників, які здійснюють фасування) збільшать первісну вартість розфасованої оливи. В бухгалтерському обліку понесені витрати відображають такими проведеннями:

  • Дт 28 «Олива в каністрах» Кт 28 «Олива в бочці» - на первісну вартість придбаної оливи в бочках;
  • Дт 28 «Олива в каністрах» Кт 204, 209 – на вартість каністр, в які розлита олива;
  • Дт 28 «Олива в каністрах» Кт 651, 661 – на зарплату з нарахуваннями працівників, зайнятих розфасовкою.

Проте з точки зору Методрекомендацій №145 зазначені витрати відносять до витрат на збут (див. пп. 1 ст. 3.6 п. 23 Методрекомендацій № 145, п. 3.8, п. 3.9 додатку до Методрекомендацій № 145). Тобто, всі зазначені вище витрати потрібно списати на рахунок 93:

  • Дт 28 «Олива в каністрах» Кт 28 «Олива в бочці» - на первісну вартість придбаної оливи в бочках;
  • Дт 93 Кт 204, 209 – на вартість каністр, в які розлита олива;
  • Дт 93 Кт 651, 661 – на зарплату з нарахуваннями працівників, зайнятих розфасовкою.

З нашого погляду, аргументи є як для першого, так і для другого варіанту відображення витрат. Тому підприємство може обрати той або інший, закріпивши його для вагомості в обліковій політиці.

Поряд з цим, з наведеного випливає, що розлив оливи в каністри не є виробництвом, а є розфасовкою товару. Тобто, це один з видів підготовчих операцій в сфері торгівлі.

Очевидно, що внаслідок розфасовки оливи її код УКТ ЗЕД не змінюється. Тому розфасовану оливу потрібно продавати також під кодом 2710 19 81 00.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»