• Посилання скопійовано

Витрати на участь у тендерах на право оренди сільгоспземлі: як облікувати?

Сільгосппідприємство - платник податку на прибуток брало участь у тендерах на отримання права оренди сільгоспземель державної та комунальної власності, сплачуючи кошти організаторам на підготовку лота, на організацію та проведення торгів, гарантійні та реєстраційні внески. Як обліковувати всі ці витрати?

Згідно з п. 7 П(С)БО 16, витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Витрати, які неможливо прямо пов’язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

Сільгосппідприємство понесло витрати на придбання права оренди сільгоспземель. Надалі такі ділянки протягом строку оренди будуть використовуватися в господарській діяльності сільгосппідприємства, очевидно, для вирощування сільгосппродукції.

Тобто, тендерні витрати понесені для того, щоб отримати земельні ділянки, на яких виростити сільгосппродукцію і отримати дохід від її реалізації. Це означає, що до складу бухгалтерських витрат тендерні витрати мають потрапити під час реалізації сільгосппродукції, вирощеної на орендованих землях.

Для цього понесені тендерні витрати мають списуватися на рахунок 39 «Витрати майбутніх періодів», і розподілятися протягом строку оренди на рахунок 91 (Дт 91 Кт 39) (якщо орендовані земельні ділянки використовуються для вирощування різних культур) чи на рахунок 23 (Дт 23 Кт 39) (якщо на орендованих ділянках вирощується одна культура). У разі списання на рахунок 91, витрати з цього останнього розподіляються на собівартість культур, вирощених на орендованих земельних ділянках (Дт 23 Кт 91).

Розподіл може здійснюватися подібно до того, як нараховується амортизація ОЗ за прямолінійним методом. 

Надалі тендерні витрати будуть одним з елементів виробничої собівартості сільгосппродукції (Дт 27 Кт 23). При продажу цієї продукції вони зменшать фінрезультат до оподаткування у складі собівартості проданої сільгосппродукції (Дт 901 Кт 27; Дт 791 Кт 901). 

Якщо гарантійні платежі, сплачені сільгосппідприємством, підлягають поверненню, їх обліковують таким чином:

  • Дт 377 Кт 311 – перераховано платіж;
  • Дт 311 Кт 377 – повернено платіж.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.20259
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202521
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202549
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.2025325
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.202544