• Посилання скопійовано

Проведення списання матеріалів

Як ТОВ має робити списання ТМЦ та МШП: процедура, як створити комісію, якщо на підприємстві працює керівник та два працівника, та приклад наказу?

Рух ТМЦ, тобто їх надходження, використання і вибуття, має оформлятися первинними документами. Зокрема, списання ТМЦ здійснюється за типовою формою МШ-4, а списання МШП здійснюється за типовою формою МШ-8, обидві форми затверджені наказом Мінстату України від 22 травня 1996 р. №145.

Підприємство може використовувати і самостійно розроблені форми, узявши за основу типові. При цьому самостійно розроблений первинний документ має містити всі обов'язкові реквізити, передбачені для первинного документа згідно зі ст. 9 Закону №996 і Положенням №88.

Акти на списання ТМЦ та МШП підписуються постійно діючою комісією підприємства, яка затверджується наказом керівника. Наказ про створення постійно діючої комісії видається щорічно або за необхідності. Своїм підписом комісія підтверджує доцільність даного списання, використання їх за призначенням та в господарській діяльності, тобто, підстави для списання з балансу підприємства.

В першу чергу зазначимо, що вимоги щодо складання комісії передбачено лише для проведення інвентаризації та списання основних засобів. Щодо списання ТМЦ (наприклад, запасів) обов’язок складання комісії передбачено лише для бюджетних підприємств.

Якщо виходити з вимог до складання інвентаризаційної комісії, то Мінфін у листі від 27.05.2014 р. №31-08410-07-29/12918 роз’яснював, що у разі, якщо в штаті єдиним працівником є керівник, то для проведення інвентаризації він затверджує склад інвентаризаційної комісії із однієї людини.

Окрім цього, у листі зазначається, що Методрекомендації №561 не містять вимог щодо складу комісії на списання ОЗ.

При цьому, у пп. 2.1 та 2.3 Положення №879 зазначено, що до складу робочих інвентаризаційних комісій включаються представники апарату управління, бухгалтерської служби та досвідчені працівники підприємства, які знають об’єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (інженери, технологи, механіки, виконавці робіт, товарознавці, економісти, бухгалтери). 

З цього можна зробити висновок, що фактично голова комісії є її членом, оскільки він обирається саме з числа складу такої інвентаризаційної комісії. Тому вважаємо, що зазначення одночасно керівника як голови і члена комісії є недоречним.

Водночас, зважаючи на те, що відсутні конкретні вимоги щодо складання комісії, то підприємство може на власний розсуд зазначати керівника як голову ліквідаційної комісії та як члена – це не буде порушенням.

Зазначимо, що членом комісії не може бути матеріально відповідальна особа, оскільки у неї підзвітом знаходяться матеріали, які підлягають списанню (п. 2.4 Положення №879). Але її можна зазначити в акті, нижче за членами комісії, як матеріально відповідальну особу, що погоджує дане списання.

Таким чином, зважаючи на те, що на підприємстві працює лише три особи, в т.ч. керівник зазначимо, що головою комісії буде керівник підприємства, членами: знову таки керівник та один працівник (який не є матеріально відповідальною особою). А окремим рядком, під членами комісії, можна вказати: «Погоджено» матеріально відповідальна особа. Даний акт на списання матеріалів затверджує керівник підприємства.

Зразок

Назва підприємства

НАКАЗ

дата                                                                 місто                                                               номер

 

Про створення постійно діючої комісії

для здійснення списання ТМЦ, МШП

та основних засобів

 

Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. №996,  Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 №879 та Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 30.09.2003 р. №561,  з метою ефективного використання майна та здійснення належного контролю за оприбуткуванням та списанням матеріальних цінностей,

НАКАЗУЮ:

          1.Створити постійно діючу комісію з питань оприбуткування та списання матеріальних цінностей та основних засобів у складі:

Голова комісії:

П.І.Б.

– правильна посада керівника;

Члени комісії: 

П.І.Б.

– правильна посада керівник;

 

П.І.Б.

– посада працівника (який не матеріально відповідальний).

          2. Покласти на комісію відповідальність за документальне оформлення оприбуткування, списання матеріальних цінностей та основних засобів з балансу.

          3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

Керівник                                                     підпис                                                             П.І.Б.

 

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити в обліку безоплатний експорт необоротних активів та запасів?
    ТОВ імпортувало активи на безоплатній основі (рах.10, 11, 22). МНМА повністю замортизовані, ОЗ (Дт10) - ні, МШП - не списані. Проєкт закінчено і потреба в них відпала. Тому всі отримані активи повертаються нерезиденту також безоплатно. Як відобразити дану операцію в обліку?
    30.04.202543
  • Торгівля електроавтомобілями: облік та оподаткування
    Як підприємству потрібно вести бухгалтерський та податковий облік діяльності з торгівлі електромобілями? Якими бухгалтерськими документами оформлювати продаж таких авто? Що з ПДВ, митом та акцизним податком? Чи потрібно реєструватися як платник акцизу?
    25.04.20251292
  • Нюанси обліку передачі фізособою майна в управління
    Фізособа передає в управління ТОВ майно та земельні ділянки. Як обліковувати майно та виплату доходу ФО? Чи можна нараховувати амортизацію?
    24.04.202528
  • Списання витрат на невидану книгу з незавершеного виробництва
    Роз'яснення щодо можливості списання витрат, накопичених на рахунку 23 "Виробництво" як незавершене виробництво для книги, яку вирішено не видавати. Описано порядок віднесення таких витрат до складу інших операційних витрат періоду (рахунок 94), процедуру документального оформлення та питання щодо необхідності коригування фінрезультату до оподаткування на податкові різниці
    21.04.202538
  • Як обчислити витрати на відрядження за кордон, якщо розрахунки здійснювалися карткою?
    Працівник їздив у закордонне відрядження в Узбекистан. Аванс був перерахований йому у гривнях на особисту зарплатну картку. Цією карткою працівник розраховувався на території Узбекистану (не знімав готівку та не робив обмінних операцій). До звіту про відрядження додані фіскальні чеки Узбекистану, в яких вказана валюта Узбекистану + сліп з терміналу банку до цього фіскального чеку в долларах США. Яку валюту брати до розрахунку на дату звіту: долари чи валюту Узбекистану?
    21.04.202597