Документальна перевірка в ч. 1 ст. 345 МКУ визначена як сукупність заходів, за допомогою яких митні органи переконуються у правильності:
- заповнення митних декларацій;
- декларацій митної вартості та в достовірності зазначених у них даних;
- законності ввезення (пересилання) товарів на митну територію України або на територію вільної митної зони;
- вивезення (пересилання) товарів за межі митної території України або за межі території вільної митної зони;
- своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних та інших платежів, а також пені, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.
Відповідно до ч. 3 ст. 345 МКУ, митні органи мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань митної справи, зокрема, щодо:
- правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів;
- обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування;
- правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення.
Результати перевірки оформлюються актом (довідкою) та є підставою для самостійного визначення митним органом суми податкового зобов'язання підприємства щодо сплати митних платежів, застосування заходів, передбачених законами України (ч. 6 ст. 345 МКУ).
Нормами П(С)БО 9 не передбачено збільшення первісної вартості запасів, в т.ч. на суму ввізного мита, донарахованого митними органами за наслідками документальної перевірки. Крім того, на час проведення такої перевірки товари, щодо яких донараховано мито, вже можуть бути відсутні (використані у виробництві, продані тощо).
Відповідно до п. 20 П(С)БО 16 та Інструкції №291 визнані штрафи, пені, неустойки включаються до інших операційних витрат поточного періоду з відображенням на однойменному субрахунку 948.
Згідно з пп. 134.1.1 ПКУ, об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.
Нормами пп. 140.5.11 ПКУ передбачено збільшення фінансового результату податкового (звітного) періоду, зокрема, на суму штрафів, пені, нарахованих контролюючими органами та іншими органами державної влади за порушення вимог законодавства.
ДПС в листі від 04.06.2020 р. №8939/7/99-00-07-02-01-07 повідомляє, що Законом №466 були внесені зміни до пп. 140.5.11 ПКУ, які набули чинності 23.05.2020 р.
Таке збільшення фінансового результату до оподаткування платники можуть відобразити у рядку 3.1.11 додатка РІ до Декларації.
Податкове зобов’язання ПДВ, донараховане за наслідками документальної перевірки, в декларації з ПДВ не відображається.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити