• Посилання скопійовано

Особливості бухобліку виставкових стендів

Підприємство виготовлятиме виставкові стенди (через підрядника), вартість яких коливатиметься в межах від 1 тис. до 10 тис. грн. Стенди встановлюватимуть на безоплатній основі в магазинах за окремим договором, в маркетингових цілях. Які особливості бухобліку стендів?

Розглядаємо варіант, коли стенди передаються магазинам без переходу права власності на них. Тобто, стенди так і залишаються на балансі підприємства. Адже якщо стенди передати безоплатно у власність магазину, з точки зору бухобліку їх вартість відразу списується на витрати: Дт 93 Кт 209. Поряд з цим, якщо підприємство є платником ПДВ, потрібно буде нарахувати ПДВ на таку передачу: Дт 93 Кт 641. Це всі бухгалтерські записи для такої ситуації.

Отже, далі розглядаємо варіант, коли стенди залишаються на балансі підприємства, а в магазинах тільки розміщаються безоплатно. Фактично магазин їх безоплатно у себе зберігає.

 

МШП

Якщо стенди планується використовувати не більше одного року, в бухгалтерському обліку їх обліковують у складі МШП (малоцінних та швидкозношуваних предметів) (див. п. 6 П(С)БО 9). Причому незалежно від вартості. Тобто, роль грає тільки очікуваний строк служби стендів.

В бухгалтерському обліку отримані від підрядника виготовлені стенди відображаються на рахунку 22: Дт 22 Кт 631.

Оплата підряднику: Дт 631 Кт 311.

Передача стендів для встановлення в магазині – це їх передача в експлуатацію. Відповідно до п. 23 П(С)БО 9 «Запаси» вартість переданих в експлуатацію МШП списується з балансу з подальшою організацією оперативного кількісного обліку таких предметів за місцями експлуатації і відповідними особами протягом строку їх фактичного використання: Дт 93 Кт 22.

Тобто в момент передачі до магазину і встановлення вартість стендів списують на витрати на збут. Але поряд з цим до моменту фактичного їх списання стенди обліковують у кількісному виді у відповідній відомості.

Після того, як стенди стали непридатними до експлуатації, їх списують за актом, роблячи списання кількості у наведеній вище відомості.

 

МНМА

Якщо строк служби стендів більше року і їх вартість менше встановленої підприємством вартісної ознаки предметів, що входять до складу МНМА, такі стенди обліковують у складі МНМА (див. п. 4, п. 5.2 П(С)БО 7). Наприклад, така вартісна межа для основних засобів з точки зору оподаткування – 20 000 грн. (див. пп. 14.1.138 ПКУ). Таким чином, якщо підприємство орієнтуватиметься на норми ПКУ, воно може встановити вартісну ознаку 20 000 грн. Виходить, якщо вартість стендів до 10 000 грн, що менше вартісної ознаки, стенди обліковують у складі МНМА.

Їх отримання від підрядника: Дт 153 Кт 631.

Оплата підряднику: Дт 631 Кт 311.

Далі за Актом приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (форма № ОЗ-1) стенди передаються до магазину і там встановлюються: Дт 112 Кт 153. 

Після цього починає нараховуватися амортизація стендів: Дт 93 Кт 132. Може застосовуватися прямолінійний чи виробничий метод амортизації  (див. п. 27 П(С)БО 7). Або методи:

  • 50/50 (у першому місяці використання нараховується амортизація 50% вартості стенда і в місяці його списання інші 50%), або
  • 100% (у першому місяці використання 100% вартості стенда).

Після того, як стенди стануть непридатними до використання, їх списують за актом: Дт 132 Кт 112 – на суму нарахованого зносу;

  • Дт 976 Кт 112 – залишкова вартість (якщо вона є).

 

ОЗ

Якщо строк служби стендів більше року і їх вартість більше встановленої підприємством вартісної ознаки предметів, що входять до складу МНМА, такі стенди обліковують у складі ОЗ.

Наприклад, підприємство встановило таку ознаку в розмірі 6 000 грн. Таким чином, все, що вище цієї ознаки, обліковують як ОЗ.

Особливості обліку майже такі самі, як і МНМА.

  • Дт 152 Кт 631 – придбали стенди (ОЗ).
  • Дт 106 Кт 152 – передано стенди до магазину і встановлено там.
  • Далі амортизація: Дт 93 Кт 131.
  • Списання (ліквідація) стендів: Дт 131 Кт 106 – на суму нарахованого зносу;
  • Дт 976 Кт 106 – на залишкову вартість (якщо вона є).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Чи можна визнати податковий кредит з ПДВ у першому кварталі, а відповідні витрати в бухобліку – в четвертому?
    Щоб не показувати збитки у 1 кварталі 2024 р., акти виконаних робіт березня підприємтво перенесло на 39 рахунок. Податкові накладні за цими актами були відображені в декларації з ПДВ згідно з датою актів у березні 2024 р. Чи є ризик, що цей податковий кредит не визнають під час перевірки, якщо витрати будуть відображені у 4 кварталі 2024 р., або ці послуги не будуть відображені, як витрати, а списані на 44 рахунок (тобто за рахунок прибутку)?
    07.05.202428
  • ГО фінансує розробки, які проводить ТОВ: який бухоблік витрат та результатів такої співпраці?
    ТОВ уклало договір на виконання дослідно-конструкторських та технологічних робіт з громадською організацією (ГО). ГО передає ТОВ матеріали, інструменти та сплачує за розробку, при цьому результати роботи залишаються у виконавця. Виконавець згідно з проведеною розробкою зробив конструкторську документацію та отримав технічні умови (ТУ), які належать виконавцю. Як обліковувати ТМЦ (матеріали та інструменти) у ТОВ та результати виконаних робіт – конструкторську документацію, ТУ, дослідні моделі виробів?
    07.05.20245
  • Курсові різниці при отриманні та оплаті послуг Google
    Між ТОВ та компанією Google укладено договір з надання послуг (надання інтернет-платформи). ТОВ має корпоративну гривневу картку. Нарахування за послуги компанією Google проводяться щомісяця 1 числа у валюті USD. Списання коштів за послуги з корпоративної картки проводяться у гривні щомісяця до 5 числа. Наприклад: 01.01.2024 р. - нарахування за послуги компанією Google за січень 2024 р. – 84,29 USD, а 04.04.2024 р. – списання оплати за послуги за січень 2024 з корпоративної картки – 3245,17 грн. який бухоблік?
    07.05.202418
  • Чи дисконтувати заборгованість, яка щорічно подовжується?
    Підприємство – резидент України отримало від нерезидента в 2019 році позику на один рік, яку потім щорічно подовжували, і яку планується повернути в 2024 році. Чи вважається заборгованість за такою позикою довгостроковою і чи слід її дисконтувати?
    06.05.202462
  • Оренда паркомісць для працівників: облік та податки
    Юрособа орендує паркомісця у юрособи для працівників біля орендованого офісу. Як це провести в обліку? Чи є право на податковий кредит? Чи потрібно утримувати із працівників податки ПДФО, ВЗ та нараховувати ЄСВ?
    06.05.202423