• Посилання скопійовано

Витрати на монтаж обладнання власного виробництва, яке постачається покупцю: що в обліку?

Як в бухобліку підприємству відображати витрати на монтаж обладнання власного виробництва, яке постачається покупцю, якщо «монтажні витрати» містять: витрати на відрядження виробничого персоналу, який здійснює монтаж; витратні матеріали та додаткові комплектуючі?

Запитання:

Виробниче підприємство реалізує обладнання власного виробництва згідно з договором постачання. Цим договором передбачено монтаж обладнання після його постачання покупцеві в обумовлений у договорі термін. Вартість даних робіт включена в ціну реалізованого обладнання. Реалізація обладнання оформляється видатковою і транспортною накладною за ціною згідно з договором на дату відвантаження, за фактом монтажу обладнання підписується акт проведення монтажних робіт (без вартості) або інший документ, обумовлений з покупцем в договорі, який підтверджує виконання зобов'язань з проведення монтажу обладнання. Термін проведення монтажу обумовлюється в кожному окремому випадку залежно від вимог покупця та складності робіт і може тривати декілька місяців, до повного приймання робіт покупцем. Як в бухобліку підприємству відображати витрати на монтаж обладнання згідно з цим договором (період віднесення на витрати, рахунки бухобліку, проведення)? При цьому монтажні витрати містять: витрати на відрядження виробничого персоналу, який здійснює монтаж; витратні матеріали та додаткові комплектуючі.

 

Відповідь:

Відповідно до п. 11 П(С)БО 16, собівартість реалізованої продукції (робіт, послуг) складається з виробничої собівартості продукції (робіт, послуг), яка була реалізована протягом звітного періоду, нерозподілених постійних загальновиробничих витрат та наднормативних виробничих витрат.

До виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) включаються:

  • прямі матеріальні витрати;
  • прямі витрати на оплату праці;
  • інші прямі витрати;
  • змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати.

Перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) установлюються підприємством самостійно з урахуванням технічних вимог (правил, стандартів тощо), а також виду, способу та технології виробництва.

Нормами п. 7 П(С)БО 16 передбачено, що витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені.

Витрати, які неможливо прямо пов'язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

Отже, в ситуації, що розглядається, витрати на монтаж реалізованого покупцю обладнання включаються до складу витрат на збут у періоді, коли вони були здійсненні.

Перелік витрат на збут (витрат, що пов'язані з реалізацією (збутом) продукції, товарів, робіт, послуг) наведено в п. 19 П(С)БО 16. До витрат на збут, зокрема, належать:

  • оплата праці та комісійні винагороди продавцям, торговим агентам та працівникам підрозділів, що забезпечують збут;
  • витрати на передпродажну підготовку товарів;
  • витрати на відрядження працівників, зайнятих збутом;
  • витрати на гарантійний ремонт і гарантійне обслуговування;
  • інші витрати, пов'язані зі збутом продукції, товарів, робіт, послуг.

Облік витрат, пов'язаних із збутом (реалізацією, продажем) продукції, товарів, робіт і послуг ведеться на однойменному рах. 93. За дебетом рахунку 93 відображається сума визнаних витрат на збут, за кредитом їхнє списання на рахунок 79 «Фінансові результати».

Відповідно до пп. 44.2 ПКУ для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

В бухгалтерському обліку витрати на монтаж реалізованого обладнання відображаються таким чином (суми умовні):

 

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, тис. грн

Дебет

Кредит

Реалізовано обладнання власного виробництва покупцю

361

701

1200,0

Нараховано податкові зобов'язання з ПДВ

701

641

200,0

Списана собівартість реалізованого обладнання

901

26

600,0

Відображено фінансовий результат періоду, в якому визнано дохід від реалізації обладнання

701

791

791

901

1000,0

600,0

Віднесено до витрат на збут витратні матеріали та додаткові комплектуючі, що необхідні для монтажу обладнання та території покупця

93

201, 202

10,0

Нарахована зарплата працівникам, які здійснюють монтаж реалізованого обладнання

93

661

100,0

Нараховано ЄСВ на зарплату працівників, які здійснюють монтаж реалізованого обладнання

93

651

22,0

Відображено витрати на відрядження виробничого персоналу, який здійснює монтаж реалізованого обладнання

93

372

80,0

Відображено податковий кредит за витрати на відрядження виробничого персоналу, який здійснює монтаж реалізованого обладнання на підставі квитків, рахунків, чеків

641

372

7,0

Віднесено на фінансовий результат звітного періоду витрати на збут (монтаж реалізованого обладнання)

791

93

212,0

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    Сьогодні 12:0541
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    Сьогодні 11:0614
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202418
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202430
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410