• Посилання скопійовано

Як обліковувати МНМА в орендованому приміщенні?

Підприємство орендує холодильну камеру на холодокомбінаті (витрати на оренду відносяться до витрат на збут). Підприємство придбало пластикові жалюзі (вартість - 3000 грн) та термометр (вартість 500 грн з ПДВ). Як відобразити придбання штори/термометра в обліку?

ТМЦ, які описані у запитанні, доцільно обліковувати як МНМА.

Як зазначено у п. 5.2 П(С)БО 7, підприємства можуть установлювати вартісні ознаки предметів, що входять до складу малоцінних необоротних матеріальних активів. При цьому певна межа цієї вартості не обмежується, тобто підприємство може встановити цю ознаку на рівні 5000 грн, 6000 грн, 10000 грн тощо, всі суми без ПДВ. Тоді все, що дешевше обраної ознаки – буде МНМА, все, що дорожче – ОЗ.

Якщо підприємство є платником податку на прибуток і при цьому коригує фінрезультат, то воно веде окремий податковий облік амортизації ОЗ, і в цьому випадку більшість платників податку на прибуток орієнтуються на «податкову» ознаку МНМА – 6000 грн без врахування ПДВ (пп. 14.1.138 ПКУ) – бо так зручніше. Якщо підприємство є платником податку на прибуток, але не коригує фінрезультат, воно може не зважати на правила пп. 14.1.138 ПКУ і встановити власну вартісну межу між ОЗ та МНМА, що відрізняється від 6000 грн.

На нашу думку, і штору, і термометр доцільно визнати МНМА і обрати один з двох методів нарахування амортизації відповідно до п. 27 П(С)БО 7: амортизація МНМА може нараховуватися у першому місяці використання об'єкта в розмірі 50% його вартості, яка амортизується, та решта 50% вартості, яка амортизується, у місяці їх вилучення з активів (списання з балансу) внаслідок невідповідності критеріям визнання активом або в першому місяці використання об'єкта 100 % його вартості.

Загалом, в обліку здійснюються такі записи:

  • Дт 153 Кт 631 – оприбуткування МНМА на суми 2500 грн та 416,67 грн відповідно;
  • Дт 112 Кт 153 – введення в експлуатацію МНМА на суми 2500 грн та 416,67 грн відповідно;
  • Дт 93 Кт 132 – нарахування зносу при введенні в експлуатацію: якщо прийнятий метод 100%-го зносу – то на суми 2500 грн та 416,67 грн відповідно, а якщо прийнято метод 50%/50%, то на суми 1250 грн та 208,33 грн відповідно.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202510
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.202573
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025169
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202533
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025250