• Посилання скопійовано

Як обліковувати сторінку підприємства у соцмережі та витрати на її обслуговування?

ТОВ планує завести сторінку у Facebook для популяризації товарів та послуг, підвищення іміджу та оплачувати SMM - послуги ФОПу. Чи є ця сторінка НМА? Який КВЕД має бути у ФОПа? Як оформити взаємовідносини ТОВ та ФОПа, щоб вони не мали ознак трудових відносин, оскільки будуть регулярні виплати за однотипні послуги?

По-перше, створення сторінки у соціальній мережі є безоплатним, тобто соціальна мережа не бере окрему плату за це. Тому, на нашу думку, сторінка підприємства у соцмережі не є нематеріальним активом. Відповідно до п. 6 П(С)БО 8 придбаний або отриманий нематеріальний актив відображається в балансі, якщо існує імовірність одержання майбутніх економічних вигід, пов'язаних з його використанням, та його вартість може бути достовірно визначена. В даному випадку ми не можемо достовірно визначити вартість цього активу. Відповідно, і вести бухоблік такого активу теж не потрібно.

По-друге, що стосується власне діяльності у сфері SMM. SMM – абревіатура англомовної фрази "social media marketing", що описує просування сайтів в соціальних мережах, на форумах, на порталах тощо. Таким чином, SMM – метод залучення трафіку користувачів на сайт, що просувається, напряму, а не через пошукові машини. Ефективним для просування інструмент SMM cтав тільки після створення великих соціальних мереж, подібних Facebook або Twitter. Вікіпедія визначає SMM  як комплекс заходів щодо використання соціальних медіа як каналів для просування компаній та вирішення інших бізнес-завдань.

Отже, можемо зробити висновок, що SMM – це окремий вид діяльності, який вимагає спеціальних знань та навичок. Відповідно, ця діяльність може бути віднесена до певного виду діяльності за КВЕД. На нашу думку, для цього підходять такі коди за КВЕД:

  • 63.11 - Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов'язана з ними діяльність – SMM підпадає під цей код найкраще;
  • 63.12 - Веб-портали. Цей код включає, зокрема, керування іншими веб-сайтами, що функціонують як портали в мережі Інтернет, таких як медійні сайти, що періодично поновлюють інформаційний контент;
  • 73.11  - Рекламні агентства. Під цей код краще підпадає рекламна діяльність ФОП, якщо за допомогою сторінки у соцмережі рекламується діяльність ТОВ.

Отже, радимо одночасно відкрити для ФОПа види діяльності 63.11, 63.12 та 73.11.

По-третє, з ФОП можна укласти цивільно-правовий договір на надання послуг SMM. При цьому варто врахувати деякі нюанси, щоб такий договір не був класифікований перевіряючими як трудовий договір. Зокрема, у  договорі на надання SMM послуг варто вказати:

  • перелік робіт і послуг, які замовляються у ФОП – спеціаліста з SMM;
  • термін надання послуг та виконання робіт, адже ЦПД не можуть укладатися на невизначений строк;
  • порядок розрахунку винагороди за роботу (для прикладу: це може бути погодинна оплата – за витрачений час, або фіксована оплата за кожну роботу чи послугу);

До договору доречно додати чітко сформульоване техзавдання – тобто що саме повинен зробити виконавець, яких результатів досягти тощо.

Також ТОВ не повинно надавати виконавцю своє робоче місце або засоби праці – тобто ФОП повинен надавати послуги виключно з використанням своїх ресурсів – комп’ютерної техніки, доступу до Інтернету тощо. Не регламентується також і робочий час, протягом якого ФОП повинен працювати саме з цим ТОВ, натомість потрібно проговорити лише строки виконання певних робіт або  надання послуг. Також можна прописати у договорі, що виконавець повинен надати певні послуги протягом міцяся тощо.

Більш докладно про це читайте у матеріалі тут. Про відмінності між трудовим та цівильно-правовим договором читайте тут.

Якщо врахувати всі ці відмінності між двома видами договорів, не включати у договір ЦПХ жодних ознак трудових відносин з виконавцем, чітко регламентувати результат, який ТОВ очікує отримати від виконавця (наприклад, це може бути збільшення рейтингу сторінки, кількості її переглядів, вподобань, збільшення трафіку на сайт ТОВ з цієї соцмережі, розміщення певної інформації на сторінці, спілкування з відвідувачами тощо), а також наявність у виконавця відповідних видів діяльності та наявність інших клієнтів, ніж ТОВ, то такий договір однозначно виглядатиме як цивільний договір на виконання конкретних робіт та надання послуг. Зокрема, якщо виконавець повинен вести спілкування з відвідувачами сторінки, варто прописати для нього декілька сценаріїв такого спілкування (робота з запереченнями, відповіді на найчастіші запитання тощо).

Якщо послуги однотипні і надаються на регулярній основі, то важливо прописати в договорі, що ФОП повинен здійснювати обслуговування сторінки ТОВ у соцмережі, яке буде полягати у регулярному виконанні певних дій щодо цієї сторінки. При цьому бажано, щоб у ФОП були інші аналогічні клієнти, тобто з цього буде вбачатися, що це підприємницька діяльність ФОП – вести діяльність з SMM для всіх його клієнтів.

Нагадуємо, що обов’язково потрібно  складати акти виконаних робіт або про надання послуг. Акти можуть складатися щомісячно або частіше.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»