• Посилання скопійовано

Не врахували витрати минулих періодів: як це виправити?

Підприємство - платник податку на прибуток (високодохідник) подає декларацію з податку на прибуток щокварталу. У IV кварталі виявили, що за попередні роки не було враховано до витрат деякі первинні документи. Як виправити таку помилку? Чи потрібно при поданні додатку ВП подавати виправлену фінзвітність?

Порядок врахування первинних документів минулих періодів

За п. 4, 5 П(С)БО 6 виправлення помилок здійснюється в такому порядку:

  • виправлення помилок, допущених при складанні фінзвітів у попередніх роках, здійснюється шляхом коригування сальдо нерозподіленого прибутку на початок звітного року, якщо такі помилки впливають на величину нерозподіленого прибутку (непокритого збитку);
  • виправлення помилок, які відносяться до попередніх періодів, вимагає повторного відображення відповідної порівняльної інформації у фінзвітності.

В Інструкції №291 зазначено, що виправлення помилок за минулий рік, які виявлені в поточному році відповідно до П(С)БО 6 відображається кореспонденцією рахунку 44 «Нерозподілені прибутки (непокриті збитки)» з рахунками бухобліку відповідних об'єктів класів 1 - 6.

Таким чином, для виправлення описаної у запитанні помилки, на початок звітного року підприємство складає бухгалтерську довідку, в якій наводиться зміст помилки та, відповідно, кореспонденція рахунків бухобліку, якою виправляється помилка: наприклад, якщо в обліку не було відображено акт виконаних робіт від постачальника, то робиться запис: Дт 44 Кт 631.

Проведення первинних документів минулих періодів у звітності за поточний період законодавчо не передбачено і буде розцінюватись податківцями як неправомірне завищення витрат у поточній декларації.

Щодо помилок за поточний рік (зокрема, за І-ІІІ квартал 2019 року), то вони виправляються проведенням неврахованих актів тією датою, коли вони були складені.

 

Додаток ВП і фінзвітність

Оскільки виправлення помилок призводить до змін у показниках декларації на прибуток, то, відповідно, виникає необхідність внесення виправлень і до податкової звітності. Наразі є два шляхи для цього за пп. 50.1 ПКУ:

  • виправити помилки шляхом подання уточнюючого розрахунку до декларації (тобто, самої декларації з поміткою «Уточнююча» щодо її форми);
  • виправити помилки у поточній декларації за той звітний період, коли вони були знайдені (шляхом складання додатку ВП до такої декларації.

Зверніть увагу, у складі звітної (звітної нової) декларації можуть бути уточнені показники за один звітний період та поданий один додаток ВП.

При цьому, як роз’яснюють податківці у «ЗІР» (підкатегорії  102.20.02), у разі, якщо при заповнені додатка ВП виправляються показники, відображені у рядках 01 «Дохід від будь – якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку» та 02 «Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у фінансовій звітності відповідно до НП(С)БО  або МСФЗ (+, –)» податкової декларації з податку на прибуток підприємств за минулий звітний (податковий) період, платник податку на прибуток повинен подати виправлену фінансову звітність.

Виправлена фінансова звітність може бути подана в електронній та паперовій формі. У разі подання виправленої фінансової звітності в електронній формі Декларація подається після подання такої фінансової звітності. У разі подання виправленої фінансової звітності в паперовій формі, така фінансова звітність подається до контролюючого органу за основним місцем обліку з супровідним листом.

Тобто в будь-якому випадку платнику податків доведеться подавати оновлену фінансову звітність за період, що підлягає уточненню.

Виправлення помилок у Деклараціях за звітний період (І-ІІІ квартал 2019) здійснюється в аналогічному порядку.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Акт списання палива для дизельного генератора
    Наведи форму акту списання палива, що використане для роботи дизельного генератора, та які обовʼязкові реквізити має містити такий акт відповідно до чинного законодавства?
    04.12.202538
  • Акт приймання-передачі приміщення при зміні договору оренди
    При закінченні одного договору оренди приміщення та укладенні нового договору на це ж приміщення між тими самими сторонами, чи можна оформити акт повернення приміщення за старим договором та акт передачі за новим договором однією датою?
    04.12.202547
  • Рахунки обліку вартості чистих активів
    На яких рахунках бухобліку відображається вартість чистих активів підприємства?
    04.12.202554
  • Документи для введення в експлуатацію ОЗ за формою №ОЗ-1
    Чи достатньо для введення в експлуатацію основних засобів заповненої форми ОЗ-1, затвердженої наказом Мінстату №352 від 29.12.1995, чи необхідно також оформлювати наказ керівника про введення в експлуатацію?
    04.12.2025191
  • Доплата за ОЗ після перерахунку за курсом євро
    ТОВ придбало обладнання у квітні 2025 року, ввело в експлуатацію та розпочало нараховувати амортизацію. Остаточна оплата за договором здійснена наприкінці року з перерахунком вартості за курсом євро на дату розрахунку. Після оплати постачальник надав акт перегляду ціни, внаслідок чого доплачено майже 100 тис. грн. Як відобразити доплату бухгалтерськими проведеннями, якщо основний засіб уже введено в експлуатацію та нараховується амортизація?
    04.12.202533