• Посилання скопійовано

«Система автоматичного пожежогасіння»: як сформувати об'єкт ОЗ?

Підприємство придбало матеріали та монтажні послуги для створення об'єкта ОЗ «Системи автоматичного пожежогасіння», що буде обслуговувати сервер. Сума витрат - 54 тис. грн. До якої групи ОЗ віднести цю систему? Чи потрібно складати та будувати один ОЗ, якщо окремо виділено витрати на матеріали і витрати щодо монтажу?

Всі витрати, що понесені купівлю матеріалів та на монтаж системи автоматичного пожежогасіння, можна віднести на вартість окремого об’єкта ОЗ.

Відповідно до п. 4 П(С)БО 7об'єкт основних засобів - це:

  • закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього;
  • конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій;
  • відокремлений комплекс конструктивно з'єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс - певну роботу тільки в складі комплексу, а не самостійно;
  • інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролюється підприємством/установою.

Система автоматичного пожежогасіння відповідає цьому визначенню і може бути визнана як окремий об’єкт ОЗ.

Відповідно до п. 5.1 П(С)БО 7, САП можна віднести до групи 5.1.4 «машини та обладнання», в бухобліку - це однойменний субрахунок 104.

Якщо підприємство є платником податку на прибуток і коригує фінрезультат, то воно веде окремий податковий облік ОЗ та їх амортизації. Для цілей податкового обліку САП належить до групи 4 - «машини та обладнання», з мінімально допустимим строком корисного використання 5 років (пп. 138.3.3 ПКУ).

Усі витрати на купівлю матеріалів та монтаж САП збираються на субрахунку 152: Дт 152 Кт 20, 22, 631, 661, 651, 13 тощо, на загальну суму 54000 грн.

Після закінчення монтажу САП накопичені витрати формують об’єкт ОЗ: Дт 104 Кт 152 на суму понесених витрат – 54000 грн.

Нарахування амортизації САП починається з місяця, наступного після місяця введення її в експлуатацію.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202522
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202535
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025110
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 152
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025497