• Посилання скопійовано

«Система автоматичного пожежогасіння»: як сформувати об'єкт ОЗ?

Підприємство придбало матеріали та монтажні послуги для створення об'єкта ОЗ «Системи автоматичного пожежогасіння», що буде обслуговувати сервер. Сума витрат - 54 тис. грн. До якої групи ОЗ віднести цю систему? Чи потрібно складати та будувати один ОЗ, якщо окремо виділено витрати на матеріали і витрати щодо монтажу?

Всі витрати, що понесені купівлю матеріалів та на монтаж системи автоматичного пожежогасіння, можна віднести на вартість окремого об’єкта ОЗ.

Відповідно до п. 4 П(С)БО 7об'єкт основних засобів - це:

  • закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього;
  • конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій;
  • відокремлений комплекс конструктивно з'єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс - певну роботу тільки в складі комплексу, а не самостійно;
  • інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролюється підприємством/установою.

Система автоматичного пожежогасіння відповідає цьому визначенню і може бути визнана як окремий об’єкт ОЗ.

Відповідно до п. 5.1 П(С)БО 7, САП можна віднести до групи 5.1.4 «машини та обладнання», в бухобліку - це однойменний субрахунок 104.

Якщо підприємство є платником податку на прибуток і коригує фінрезультат, то воно веде окремий податковий облік ОЗ та їх амортизації. Для цілей податкового обліку САП належить до групи 4 - «машини та обладнання», з мінімально допустимим строком корисного використання 5 років (пп. 138.3.3 ПКУ).

Усі витрати на купівлю матеріалів та монтаж САП збираються на субрахунку 152: Дт 152 Кт 20, 22, 631, 661, 651, 13 тощо, на загальну суму 54000 грн.

Після закінчення монтажу САП накопичені витрати формують об’єкт ОЗ: Дт 104 Кт 152 на суму понесених витрат – 54000 грн.

Нарахування амортизації САП починається з місяця, наступного після місяця введення її в експлуатацію.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202550
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202525
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202519
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.202510
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202532