• Посилання скопійовано

«Система автоматичного пожежогасіння»: як сформувати об'єкт ОЗ?

Підприємство придбало матеріали та монтажні послуги для створення об'єкта ОЗ «Системи автоматичного пожежогасіння», що буде обслуговувати сервер. Сума витрат - 54 тис. грн. До якої групи ОЗ віднести цю систему? Чи потрібно складати та будувати один ОЗ, якщо окремо виділено витрати на матеріали і витрати щодо монтажу?

Всі витрати, що понесені купівлю матеріалів та на монтаж системи автоматичного пожежогасіння, можна віднести на вартість окремого об’єкта ОЗ.

Відповідно до п. 4 П(С)БО 7об'єкт основних засобів - це:

  • закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього;
  • конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій;
  • відокремлений комплекс конструктивно з'єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс - певну роботу тільки в складі комплексу, а не самостійно;
  • інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролюється підприємством/установою.

Система автоматичного пожежогасіння відповідає цьому визначенню і може бути визнана як окремий об’єкт ОЗ.

Відповідно до п. 5.1 П(С)БО 7, САП можна віднести до групи 5.1.4 «машини та обладнання», в бухобліку - це однойменний субрахунок 104.

Якщо підприємство є платником податку на прибуток і коригує фінрезультат, то воно веде окремий податковий облік ОЗ та їх амортизації. Для цілей податкового обліку САП належить до групи 4 - «машини та обладнання», з мінімально допустимим строком корисного використання 5 років (пп. 138.3.3 ПКУ).

Усі витрати на купівлю матеріалів та монтаж САП збираються на субрахунку 152: Дт 152 Кт 20, 22, 631, 661, 651, 13 тощо, на загальну суму 54000 грн.

Після закінчення монтажу САП накопичені витрати формують об’єкт ОЗ: Дт 104 Кт 152 на суму понесених витрат – 54000 грн.

Нарахування амортизації САП починається з місяця, наступного після місяця введення її в експлуатацію.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    Сьогодні 12:05111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    Сьогодні 11:0635
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202436
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410