• Посилання скопійовано

«Система автоматичного пожежогасіння»: як сформувати об'єкт ОЗ?

Підприємство придбало матеріали та монтажні послуги для створення об'єкта ОЗ «Системи автоматичного пожежогасіння», що буде обслуговувати сервер. Сума витрат - 54 тис. грн. До якої групи ОЗ віднести цю систему? Чи потрібно складати та будувати один ОЗ, якщо окремо виділено витрати на матеріали і витрати щодо монтажу?

Всі витрати, що понесені купівлю матеріалів та на монтаж системи автоматичного пожежогасіння, можна віднести на вартість окремого об’єкта ОЗ.

Відповідно до п. 4 П(С)БО 7об'єкт основних засобів - це:

  • закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього;
  • конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій;
  • відокремлений комплекс конструктивно з'єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс - певну роботу тільки в складі комплексу, а не самостійно;
  • інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролюється підприємством/установою.

Система автоматичного пожежогасіння відповідає цьому визначенню і може бути визнана як окремий об’єкт ОЗ.

Відповідно до п. 5.1 П(С)БО 7, САП можна віднести до групи 5.1.4 «машини та обладнання», в бухобліку - це однойменний субрахунок 104.

Якщо підприємство є платником податку на прибуток і коригує фінрезультат, то воно веде окремий податковий облік ОЗ та їх амортизації. Для цілей податкового обліку САП належить до групи 4 - «машини та обладнання», з мінімально допустимим строком корисного використання 5 років (пп. 138.3.3 ПКУ).

Усі витрати на купівлю матеріалів та монтаж САП збираються на субрахунку 152: Дт 152 Кт 20, 22, 631, 661, 651, 13 тощо, на загальну суму 54000 грн.

Після закінчення монтажу САП накопичені витрати формують об’єкт ОЗ: Дт 104 Кт 152 на суму понесених витрат – 54000 грн.

Нарахування амортизації САП починається з місяця, наступного після місяця введення її в експлуатацію.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»