• Посилання скопійовано

Банк взяв комісію з покупця: що в обліку у продавця?

Компанія здійснює експорт послуг. В інвойсі на передплату вказано, що усі комісії банків сплачує компанія. Якщо інвойс на 100 євро, а на рахунок надійшло 95 євро, то чи є 5 євро комісією банку і як її відобразити? В банківській виписці є лише надходження 95 євро і за гривневим рахунком є комісія за вхідний платіж від іншого банку

Так, 5 євро є банківською комісією та витратами підприємства-виконавця послуг. Адже відповідно до домовленостей усі комісії банків-кореспондентів сплачує виконавець послуг. Сплата відбувалася не шляхом самостійного перерахування комісій банкам, а шляхом утримання такими банками із виручки такого виконавця.

Згідно з п. 18 П(С)БО 16 плата за розрахунково-касове обслуговування, зокрема, комісії банків, є адмінвитратами підприємства – Дт 92. При цьому немає різниці, чи це комісія українського чи іноземного банку, чи її нараховано зверху суми, чи утримано із неї.

Радимо відображати таку комісію проведеннями:

  • Дт 316 Кт 362/681 – отримано 95 євро від покупця послуг
  • Дт 92 Кт 377 - визнано витрати на суму комісії, утриманої банком-нерезидентом, у сумі 5 євро;
  • Дт 377 Кт 362/681 – здійснено залік заборгованостей на суму 5 євро.

Такі проведення слід підтвердити такими документами:

  • випискою банку, в якій буде вказано, що на валютний рахунок підприємства надійшло саме 95 євро;
  • SWIFT-повідомленням (це документ, у якому зазначається інформація про суми, які банк-нерезидент утримав із платежу – й там як раз фігуруватиме сума у 5 євро). Це повідомлення банк може отримати через запит у банку-кореспондента і видати вам у формі електронного файлу, який можна роздрукувати;
  • бухдовідка – радимо її складати. Саме у ній слід зауважити, що на основі двох вище документів та на підставі домовленостей щодо сплати комісії (вказати на інвойс), сума комісії в 5 євро, яка зазначена у SWIFT-повідомленні, була утримана саме із платежу покупця у 100 євро, у зв’язку із чим на рахунок надійшло саме 95 євро.

Що стосується валютного контролю у зв’язку із зняттям банками-нерезидентами комісію, то про це ми детально писали тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Калашян Катерина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як коригувати резерв сумнівних боргів, якщо покупець розрахувався?
    У грудні 2024 р. підприємство створило резерв сумнівних боргів: Дт 944-Кт 38 на суму Дт заборгованості контрагента 50 тис.грн і збільшило фінрезультат до оподаткування на суму створеного резерву - 50 тис.грн. Дебіторську заборгованість контрагента з балансу списано не було у зв'язку з обіцянкою контрагента сплатити борг. У вересні 2025 р. контрагент сплатив на рахунок підприємства суму боргу - 50 тис.грн. Які проведення у бухобліку слід зробити, щоб списати погашену контрагентом заборгованість та щоб списати нарахований резерв сумнівних боргів? Як відобразити це у податковому обліку?
    Сьогодні 12:0812
  • Імпорт запчастини для гарантійної заміни: що в обліку?
    Підприємство отримало від нерезидента на умовах гарантійної заміни запчастину для ремонту основного засобу. Незважаючи на відсутність оплати нерезиденту, були сплачені ПДВ і митні платежі. Як коректно відобразити в бухгалтерському обліку цю операцію, а також сплачені імпортні платежі?
    Сьогодні 10:1216
  • Будівельний вагончик і посуд - це не благо, а витрати: особливості обліку та оподаткування
    Працівники підприємства у відрядженні працюють на віддаленому майданчику. Вони живуть у будівельному вагончику і підприємство забезпечує їх всім необхідним: постільною білизною, плитками, ковдрами, посудом тощо. Як обліковуються ці предмети? Що з ПДВ?
    17.09.202531
  • Використання форм списання ОЗ у 2025 році
    Яку форму акта списання основних засобів, затверджену наказом Мінфіну №818, чи форму №ОЗ-3 наказу Мінстату №352, слід використовувати при списанні ОЗ? Чи можна застосовувати форму №ОЗ-3, враховуючи, що наказ №352 втратив чинність?
    17.09.2025715
  • Оформлення основного засобу та амортизації для ФОП на загальній системі оподаткування
    Який порядок документального оформлення придбання основного засобу ФОПом на загальній системі оподаткування? Які документи необхідні для введення в експлуатацію та як розраховується амортизація для включення її у витрати?
    16.09.202536