Відповідно до ст. 3 Основ №2801:
- медичне обслуговування – діяльність закладів охорони здоров'я та фізосіб – підприємців, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію в установленому законом порядку, у сфері охорони здоров'я, що не обов'язково обмежується медичною допомогою, але безпосередньо пов'язана з її наданням;
- послуга з медичного обслуговування населення (медична послуга) – послуга, що надається пацієнту закладом охорони здоров'я або фізособою – підприємцем, яка зареєстрована та одержала в установленому законом порядку ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та оплачується її замовником. Замовником послуги з медичного обслуговування населення можуть бути держава, відповідні органи місцевого самоврядування, юридичні та фізичні особи, у т. ч. пацієнт.
Нормами ст. 14-1 Основ передбачено, що систему стандартів у сфері охорони здоров'я складають державні соціальні нормативи та галузеві стандарти.
Державні соціальні нормативи у сфері охорони здоров'я встановлюються відповідно до Закону «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії».
Галузевими стандартами у сфері охорони здоров'я є:
- стандарт медичної допомоги (медичний стандарт) – сукупність норм, правил і нормативів, а також показники (індикатори) якості надання медичної допомоги відповідного виду, які розробляються з урахуванням сучасного рівня розвитку медичної науки і практики;
- табель матеріально-технічного оснащення – документ, що визначає мінімальний перелік обладнання, устаткування та засобів, необхідних для оснащення конкретного типу закладу охорони здоров'я, його підрозділу, а також для забезпечення діяльності фізичних осіб – підприємців, що провадять господарську діяльність з медичної практики за певною спеціальністю (спеціальностями);
- лікарський формуляр – перелік зареєстрованих в Україні лікарських засобів, що включає ліки з доведеною ефективністю, допустимим рівнем безпеки, використання яких є економічно прийнятним.
Додержання стандартів медичної допомоги (медичних стандартів), клінічних протоколів, табелів матеріально-технічного оснащення є обов'язковим для всіх закладів охорони здоров'я, а також для фізосіб - підприємців, що провадять господарську діяльність з медичної практики.
Порядок укладення договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій та порядок визначення тарифів для оплати медичних послуг і лікарських засобів встановлюються Законом №2168.
Нормами пп. 3 п. 19 Ліцензійних умов №285 перелік медичних послуг із зазначенням їх вартості відповідно до заявлених спеціальностей і видів медичної допомоги суб'єкт господарювання за кожним місцем провадження медичної практики повинен розмістити в доступному для споживача місці.
Суб'єкт господарювання повинен мати в наявності медичне обладнання, витратні матеріали та вироби медичного призначення, дозволені до використання в Україні і необхідні для виконання обсягу медичної допомоги, передбаченої уніфікованими клінічними протоколами, затвердженими МОЗ, за переліком спеціальностей, за якими провадиться медична практика (абз. 1 п. 22 ЛУ №285).
Наприклад, у п. 14 табл. 3 Табеля оснащення допоміжним обладнанням стоматологічного кабінету (відділення) для забезпечення функціонування робочих місць лікарів-стоматологів (наказ МОЗ №158) розхідні матеріали та інструментарій використовуються згідно з нормами витрат.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.2 Положення №88 підставою для бухгобліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати обов'язкові реквізити, перелік яких встановлено в ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік.
Отже, зведені облікові документи складаються лише на підставі первинних документів, тому уникнути складання останніх не можливо.
Виходячи з викладеного, зведені акти на списання витратних медичних матеріалів та медичних препаратів за відділеннями можна складати тільки на підставі первинних документів за кожним пацієнтом. Первинні документи, своєю чергою, можуть бути як паперовими, так і електронними. Далі, оформлені належним чином електронні документи можуть не роздруковуватися, а зберігатися в електронному вигляді.
Більш докладно про електронний документообіг читайте тут.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити