• Посилання скопійовано

Квитанцію за паркування виписано від руки: чи буде право на витрати?

Підзвітні особи підприємства оплачують за паркування фізособі - підприємцю та надають на підприємство як підтвердження оплати квитанції, які виписано від руки. Чи має право підприємство відносити на витрати відповідні суми за паркування?

Вимога щодо надання розрахункового документу суб’єктом господарювання у разі продажу товарів або послуг встановлено такими законодавчими актами:

При цьому, розрахунковий документ — це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), який підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, надрукований у випадках, передбачених Законом про РРО, зареєстрованим у встановленому порядку касовим апаратом або заповнений вручну (ст. 2 Закону про РРО).

Водночас, згідно з пп. 296.10 ПКУ РРО не застосовуються платниками єдиного податку:

  • першої групи;
  • другої - четвертої груп (фізособи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень.

Отже, якщо підприємець не зобов’язаний застосовувати РРО (зокрема, платник ЄП, що відповідає зазначеним вище умовам), то як підтвердження факту продажу він може надати покупцю розрахункову квитанцію, яку заповнено від руки. Такий документ буде підтвердженням понесених працівником витрат і фіксує факт здійснення господарської операції (є підставою для віднесення суми до складу витрат підприємства).

Та при цьому варто зазначити, що підставою для віднесення відповідної суми компенсації працівнику до складу витрат є поданий ним авансовий звіт (як з підтверджуючими документами, так і без них). Наявність підтвердження понесених працівником витрат (зокрема, наявність розрахункового документу) в даному випадку важлива з метою уникнення оподаткування компенсованої працівнику суми ПДФО та ВЗ. Оскільки підприємство може за власним рішенням компенсувати працівнику понесені витрати без наявності у нього підтверджуючих документів (наприклад, якщо працівник їх втратив) з віднесенням таких сум на підставі авансового звіту до складу витрат, то в такому випадку сума компенсації працівнику підлягає оподаткуванню ПДФО та ВЗ як додаткове благо.

Зверніть увагу, що розрахункова квитанція повинна відповідати всім вимогам, які зазначено у розділах IV (Розрахункова квитанція) та V (Спрощена розрахункова квитанція) Положення №13.

***

Читайте також: 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202522
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202535
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025111
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 172
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025502