• Посилання скопійовано

Квитанцію за паркування виписано від руки: чи буде право на витрати?

Підзвітні особи підприємства оплачують за паркування фізособі - підприємцю та надають на підприємство як підтвердження оплати квитанції, які виписано від руки. Чи має право підприємство відносити на витрати відповідні суми за паркування?

Вимога щодо надання розрахункового документу суб’єктом господарювання у разі продажу товарів або послуг встановлено такими законодавчими актами:

При цьому, розрахунковий документ — це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), який підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, надрукований у випадках, передбачених Законом про РРО, зареєстрованим у встановленому порядку касовим апаратом або заповнений вручну (ст. 2 Закону про РРО).

Водночас, згідно з пп. 296.10 ПКУ РРО не застосовуються платниками єдиного податку:

  • першої групи;
  • другої - четвертої груп (фізособи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень.

Отже, якщо підприємець не зобов’язаний застосовувати РРО (зокрема, платник ЄП, що відповідає зазначеним вище умовам), то як підтвердження факту продажу він може надати покупцю розрахункову квитанцію, яку заповнено від руки. Такий документ буде підтвердженням понесених працівником витрат і фіксує факт здійснення господарської операції (є підставою для віднесення суми до складу витрат підприємства).

Та при цьому варто зазначити, що підставою для віднесення відповідної суми компенсації працівнику до складу витрат є поданий ним авансовий звіт (як з підтверджуючими документами, так і без них). Наявність підтвердження понесених працівником витрат (зокрема, наявність розрахункового документу) в даному випадку важлива з метою уникнення оподаткування компенсованої працівнику суми ПДФО та ВЗ. Оскільки підприємство може за власним рішенням компенсувати працівнику понесені витрати без наявності у нього підтверджуючих документів (наприклад, якщо працівник їх втратив) з віднесенням таких сум на підставі авансового звіту до складу витрат, то в такому випадку сума компенсації працівнику підлягає оподаткуванню ПДФО та ВЗ як додаткове благо.

Зверніть увагу, що розрахункова квитанція повинна відповідати всім вимогам, які зазначено у розділах IV (Розрахункова квитанція) та V (Спрощена розрахункова квитанція) Положення №13.

***

Читайте також: 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Допомога від Mercy Corps для ФОП-ВПО: оподаткування та облік
    Чи включається до доходу та чи оподатковується цільова благодійна допомога, отримана ФОП-"єдиноподатником" ІІ групи (який є ВПО) на свій підприємницький рахунок від іноземної неурядової організації "Mercy Corps", яка відобразила цю виплату в звітності з ознакою доходу "190"?
    07.07.202511
  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202520
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202534
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025252
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.20251 005