• Посилання скопійовано

Зміна строку використання ОЗ: наслідки для податкової амортизації

Підприємство 01.07.2009 р. ввело в експлуатацію котельну установку (строк використання - 180 місяців). У 2018 р. було видано наказ на зміну терміну із 180 на 60 місяців. У бухобліку амортизація почала нараховуватися, виходячи з терміну 60 місяців. Чи можна в податковому обліку розраховувати амортизацію із нового строку?

ДФС у ІПК від 11.06.2018 р. №2563/6/99-99-15-02-02-15/ІПК зазначає, що ПКУ не передбачено зміни строку корисного використання об’єктів ОЗ, навіть у разі зміни цього строку в бухобліку.

Справді, прямої вимоги такого перегляду в разі зміни цього строку в ПКУ немає. Втім податківці вважають, що все не так просто.

Адже пп. 138.3.3 ПКУ передбачено порядок застосування строків корисного використання у разі розбіжності їх між бухгалтерським обліком та податковим обліком. А саме таку розбіжність в результаті перегляду строків експлуатації в бухобліку ми цілком можемо отримати.

Загальне правило таке:

  • у разі, коли строк корисного використання (експлуатації) активу в бухобліку дорівнюють або є більшими, ніж ті, що встановлені пп. 138.3.3 ПКУ для відповідної групи, то для розрахунку амортизації використовуються строки корисного використання (експлуатації) такого активу, встановлені в бухобліку;
  • у разі, коли строки корисного використання (експлуатації) об'єкта основних засобів в бухгалтерському обліку менші, ніж мінімально допустимі строки амортизації основних засобів, то для розрахунку амортизації використовуються строки, встановлені пп. 138.3.3 ПКУ.

Про це ми зазначали тут.

Таким чином, судячи із роз’ясненням ДФС в ІПК, дійсно в податковому обліку немає зміни строку користування як такого, втім слід зважати на норми щодо застосування мінімального строку користування в залежності від того, де такий строк визначений більше – в податковому обліку чи бухобліку.

Вважаємо, що це роз’яснення є універсальним до всіх ОЗ, як придбаним вже після 01.01.2015 р., так і до 01.01.2015 р. Будь-яких перехідних норм у цій ситуації у ПКУ немає.

Котельна установка обліковується на субрахунку 104 «Машини та обладнання», відповідно в податковому обліку відноситися до  групи 4 із мінімально допустимим строком корисного використання у 5 років, тобто у 60 місяців (пп. 138.3.3 ПКУ).

Оскільки у бухобліку новий строк амортизації становить 60 місяців й ці ж 60 місяців є мінімальним строком в податковому обліку для об’єкта ОЗ – котельної установки, то вважаємо, що відповідно до пп. 138.3.3 ПКУ для податкової амортизації також застосовується строк у 60 місяців.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202512
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.202579
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025186
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202533
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025251