• Посилання скопійовано

Видача готівки під звіт на відрядження фізособою-підприємцем

Яким чином ФОП здійснює видачу готівки під звіт на відрядження працівника?

Порядок оподаткування доходів фізичних осіб — підприємців передбачений ст. 177 ПКУ.

Відповідно до п. 177.4 ПКУ до переліку витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів, належать документально підтвердженні витрати, що включаються до витрат операційної діяльності згідно із розділом ІІІ ПКУ. Згідно із п. 138.1 ст. 138 розділу ІІІ ПКУ витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з п. 138.4, п. 138.6 — 138.9, пп. 138.10.2 — 138.10.4 п. 138.10, п. 138.11 ПКУ.


Зокрема, відповідно до пп. «г» пп. 138.10.3 ПКУ до витрат платника податку включаються витрати на відрядження працівників, які зайняті збутом товарів, виконанням робіт, наданням послуг. Підпунктом 140.1.7 п. 140.1 ст. 140 ПКУ передбачені особливості визначення витрат на відрядження фізичних осіб.

Відповідно до ст. 51 ЦКУ до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.

Згідно із частиною другою ст. 9 Закону про бухгалтерський облік первинні документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити:

— назву документа (форми);

— дату і місце складання;

— назву фізичної особи — підприємця, від імені якого складено документ;

— зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

— посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

— особистий підпис або інші дані , що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Враховуючи викладене, податкові органи рекомендують фізичним особам — підприємцям при оформленні первинних документів дотримуватися вимог частини другої ст. 9 Закону про бухоблік.

Пунктом 177.10 ПКУ фізичні особи — підприємці зобов'язані вести книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Порядок ведення Книги обліку доходів і витрат затверджено Наказом ДПА України від 24.12.10 №1025 ( далі Порядок). Згідно з п. 3.4 Порядку до гр.4 записуються реквізити документа, який підтверджує понесені витрати, пов'язані з придбанням товарно-матеріальних цінностей, виконанням робіт та наданням послуг (номер, дата і назва документа). Документами, які підтверджують витрати, можуть бути, зокрема, товарно-транспортна та/або податкова накладна, платіжне доручення, фіскальний чек, акт закупки (виконаних робіт, наданих послуг) та інші розрахункові документи.

Оформлення документів на відрядження найманого працівника здійснюється відповідно Порядку складання Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Джерело: Єдина база податкових знань

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202514
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.20259
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202526
  • Облік відшкодувань за рішеннями суду: виправлення минулих помилок та визнання доходу
    Як підприємству, що не веде діяльність, відобразити в бухобліку та в обліку податку на прибуток суму збитків (4 млн грн), присуджену рішенням суду від 2013 року, виплати за якою почалися у 2024 році, якщо ця операція раніше не була відображена? Як обліковувати додатково стягнуті інфляційні втрати та 3% річних (2 млн грн) за рішенням суду від 2025 року?
    14.08.202584
  • Облік створеної комп'ютерної програми
    Підприємство самостійно розробило комп'ютерну програму і надалі планує продавати або права її використання, отримуючи роялті, або примірники програми. Як відображати в бухобліку такі операції? Які особливості оподаткування?
    13.08.202544