• Посилання скопійовано

Передача ОЗ за рішення міської ради: облік та оподаткування

Виконавчий комітет міської ради прийняв рішення про передачу з балансу приватного підприємства на баланс комунальної власності територіальної громади будівлі. Як відобразити в бухобліку таку операцію? Які наслідки з ПДВ, якщо будівля має залишкову вартість?

ПДВ

Відповідно до пп. «а» п. 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ, у тому числі операції з безоплатної передачі.

Проте, згідно з пп. 197.1.16 ПКУ звільняються від оподаткування операції з безоплатної передачі в комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст об'єктів усіх форм власності, які перебувають на балансі одного платника податку і передаються на баланс іншого платника податку, якщо такі операції проводяться за рішенням КМУ, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прийнятим у межах їх повноважень.

При цьому, податківці у листі від 06.03.2017 р. №4857/10/26-15-12-05-11 роз’яснювали, що застосування норм пп. 197.1.16 ПКУ можливе за умови одночасного виконання таких вимог:

  • передача повинна здійснюватися на безоплатній основі;
  • операція повинна здійснюватися між двома платниками ПДВ;
  • передача повинна відбуватися виключно у державну чи комунальну власність;
  • операція повинна здійснюватися на підставі прийнятого відповідного рішення уряду, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.

Таким чином, у разі, якщо операція з передачі відповідає зазначеним вище умовам, така операція є звільненою від оподаткування ПДВ, однак зважаючи на те, що така операція є об’єктом оподаткування ПДВ, то скласти податкову накладну за такою операцією все ж таки доведеться.

Оскільки підприємство здійснює безоплатну передачу, то ПЗ нараховується за правилом абз. 2 п. 188.1 ПКУ – виходячи з залишкової (балансової) вартості такого ОЗ. У такому випадку необхідно скласти дві податкові накладні:

  • одну - виходячи з фактичної ціни постачання, яка в даному випадку дорівнює нулю. Така ПН надається покупцю, якщо він є зареєстрованим платником ПДВ;
  • другу (з типом причини - «15») - виходячи з перевищення ціни придбання (або балансової вартості у випадку з ОЗ) над фактичною ціною постачання. Така податкова накладна покупцю не надається.  

У обох податкових накладних, які звільняються від оподаткування ПДВ, у графі «Складена на операції, звільнені від оподаткування» верхньої лівої частини робиться помітка «Без ПДВ».

У графі 8 зазначається код ставки 903 - здійснення операцій з постачання товарів, які звільнені від оподаткування.

У тому ж випадку, якщо операція з передачі будівлі не відповідає зазначеним вище умовам, то ПЗ з ПДВ нараховуються в звичайному порядку за ставкою 20% у порядку, зазначеному вище. Також про складання ПН при безоплатній передачі ОЗ ми писали тут>>

 

Звіт про пільги

Зверніть увагу! У разі, якщо підприємство підпадає під зазначені вище умови і звільняється від оподаткування ПДВ такої операції, воно зобов’язане буде відобразити відповідну суму звільнення у звіті про пільги за відповідний період. Детальніше про звіт про пільги читайте тут>>

 

Бухоблік

Згідно з п. 33 П(С)БО 7  внаслідок безоплатної передачі об'єкт основних засобів вилучається з активів (списується з балансу).

Фінрезультат від вибуття об'єктів основних засобів визначається вирахуванням з доходу від вибуття основних засобів їх залишкової вартості, непрямих податків і витрат, пов'язаних з вибуттям основних засобів. При цьому, оскільки в даному випадку має місце безоплатна передача такого об’єкту, відповідно дохід виникати не буде.

Таким чином, в першу чергу в бухобліку необхідно списати нараховану суму амортизації такого ОЗ із відповідним зменшенням первинної вартості бухгалтерським записом: Дт 131 Кт 103.

Оскільки дохід не виникає, то залишкова вартість об’єкту ОЗ списується до витрат бухгалтерським записом: Дт 976 «Списання необоротних активів» Кт 103.

Якщо операція не відповідає зазначеним вище умовам щодо нарахування ПЗ з ПДВ, то нарахування зобов’язань в обліку відображається записом: Дт 976 Кт 641.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0334
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202547
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202533
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554