Запитання:
Підприємство протягом кількох років здійснювало будівництво нового приміщення. Усі роботи проводилися із залученням підрядних підприємств. На підставі актів витрати були віднесені на рахунок обліку 151. У грудні 2018 р. отримано сертифікат відповідності закінченого будівництва. За отримання сертифікату оплачено 8 836,60 грн. Крім сертифікату жодного документа на перераховану суму не отримано. Як обліковувати витрати на сертифікат: у складі адмінвитрат, у складі витрат майбутній періодів, у складі об’єкта будівництва, чи як окремий об’єкт у складі нематеріальних активів? Наразі ще має бути документ на власність завершеного об’єкта, і це (в подальшому) нематеріальний актив?
Відповідь:
Відповідно до ч. 2 ст. 39 Закону «Про регулювання містобудівної діяльності» прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, здійснюється на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката у порядку, визначеному Кабміном.
Цей порядок встановлює механізм внесення плати за видачу сертифіката, який видається у разі прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, та її розмір визначає однойменний Порядок №461.
При цьому в п. 5 Порядку №461 зазначено, що підтвердженням внесення плати за видачу сертифіката є платіжне доручення з позначкою про дату проведення платежу або касовий документ банку чи відділення поштового зв'язку, що прийняли платіж.
Отже, платіжного доручення з позначкою про дату проведення платежу достатньо для документального підтвердження витрат на оформлення цього сертифікату (до платіжного доручення можна додати ксерокопію сертифікату).
Відповідно до абз. 2 п. 3 Порядку прийняття №461 прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об'єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката.
При цьому на об'єкті повинні бути виконані всі передбачені проектною документацією згідно з будівельними нормами, стандартами і правилами роботи, а також змонтоване і випробуване обладнання з дотриманням особливостей, встановлених п. 9 Порядку прийняття.
Нагадаємо, що згідно з п. 8 П(С)БО 7 первісна вартість об'єкта основних засобів складається не лиши з суми, сплаченої постачальникам активів та підрядникам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків), а також:
- реєстраційних зборів, державного мита та аналогічних платежів, що здійснюються в зв'язку з придбанням (отриманням) прав на об'єкт основних засобів;
- інші витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням основних засобів до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою.
У п. 48 Методичних рекомендацій №561 зазначено, що витрати з будівництва (виготовлення), придбання і поліпшення об'єктів основних засобів з початку і до закінчення зазначених робіт та введення об'єктів в експлуатацію визнаються незавершеними капітальними інвестиціями (незавершеним будівництвом).
Капітальні інвестиції обліковуються у складі незавершеного будівництва до введення об'єктів основних засобів в експлуатацію (п. 52 Методичних рекомендацій №561).
Таким чином, витрати за видачу сертифіката відповідності закінченого будівництва, а також усі інші витрати, що пов’язані з введенням в експлуатацію об’єкту, будівництво якого завершене, та з реєстрацією права власності на нього, відображаються в обліку як капітальні інвестиції на однойменному рахунку 151.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити