• Посилання скопійовано

Збірка електричного щита з товарів зі складу: як оформити в обліку?

Якими первинними документами оформлюється та відображається в обліку збірка електричного щита з товарів, які зберігаються на складі, якщо у підприємства є КВЕД на електромонтажні роботи?

Насамперед зазначимо, що процесу збирання електричного щита передує етап оформлення технічної документації, передбаченої Законами №1315 та №124.

За ст. 5 Закону №1315 об'єктами стандартизації визначені:

  • матеріали, складники, обладнання, системи, їх сумісність;
  • правила, процедури, функції, методи, діяльність чи її результати, включаючи продукцію, персонал, системи управління;
  • вимоги до термінології, позначення, фасування, пакування, маркування, етикетування тощо.

Відносини, що виникають у зв'язку з розробленням та прийняттям технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, їх застосуванням щодо продукції, яка вводиться в обіг, надається на ринку або вводиться в експлуатацію в Україні, а також здійсненням добровільної оцінки відповідності регулює Закон №124.

Технічними регламентами та процедурами оцінки відповідності, застосування яких передбачене технічними регламентами, можуть бути встановлені особливості регулювання відносин, на які поширюється дія Закону №124.

Цілями прийняття технічних регламентів є захист життя та здоров'я людей, тварин і рослин, охорона довкілля та природних ресурсів, забезпечення енергоефективності, захист майна, забезпечення національної безпеки та запобігання підприємницькій практиці, що вводить споживача (користувача) в оману (ч. 1 ст. 9 Закону №124).

У ч. 1 ст. 11 Закону №124 передбачено, що відповідність введеної в обіг, наданої на ринку або введеної в експлуатацію в Україні продукції вимогам усіх чинних технічних регламентів, які застосовуються до такої продукції, є обов'язковою, за винятком випадків, визначених у зазначених технічних регламентах та ст. 12 Закону №124.

Отже, збірка електричного щита з комплектуючих, яка зберігаються на складі, відображається в обліку як виробництво.

 

Собівартість та калькулювання

Відповідно до п. 6 П(С)БО 9 готову продукцію, що виготовлена на підприємстві, призначена для продажу і відповідає технічним та якісним характеристикам, передбаченим договором або іншим нормативно-правовим актом, для цілей бухгалтерського обліку включають до складу запасів (рахунок 26). 

У п. 10 П(С)БО 9 зазначено, що первісною вартістю запасів, що виготовляються власними силами підприємства, визнається їхня виробнича собівартість, яка визначається за П(С)БО 16.

Нормами п. 11 П(С)БО 16 передбачено, що до виробничої собівартості продукції включаються:

  • прямі матеріальні витрати;
  • прямі витрати на оплату праці;
  • інші прямі витрати;
  • змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати.

Перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) установлюються підприємством.

У п. 597 Методичних рекомендації №373, наведено визначення калькуляції. Це викладений у табличні формі бухгалтерський розрахунок витрат у грошовому виражені на виробництво одиниці виробу чи партії виробів. Калькуляція є основою для визначення середніх витрат виробництва і собівартості продукції.

Для здійснення калькуляційних розрахунків необхідні два показники:

  • величина виробничих витрат протягом певного періоду;
  • обсяг продукції в цьому ж періоді.

Як калькуляційні одиниці використовуються натуральні, умовно-натуральні, трудові та вартісні показники.

Залежно від характеру та виду виробництв застосовуються способи калькулювання собівартості одиниці продукції, наведені в п. 604 Методичних рекомендації №373, а саме:

  • спосіб розрахунку за прямими ознаками;
  • спосіб додавання витрат;
  • спосіб виключення витрат;
  • коефіцієнтний спосіб;
  • пропорційний (індексний) спосіб;
  • комбінований спосіб;
  • нормативний спосіб.

Звітна калькуляція складається на підставі первинних документів за такими ж статтями, що й планова. До звітних калькуляцій включаються витрати та втрати, які не були передбачені плановою калькуляцією. Це витрати, що пов’язані з відхиленням від встановленого технологічного процесу, надпланові втрати від браку тощо.

Калькуляції складаються щомісячно в розгорнутому вигляді, в статті «Сировина і матеріали» – за групами матеріалів, що вказуються в кількісному та вартісному вираженні, що значно збільшує аналітичні можливості калькуляції (п. 612 Методичних рекомендації №373).

Собівартість реалізованої продукції (робіт, послуг) складається з виробничої собівартості продукції (робіт, послуг), яка була реалізована протягом звітного періоду, нерозподілених постійних загальновиробничих витрат та наднормативних виробничих витрат.

 

Документи на переміщення комплектуючих та готової продукції

У п. 3.13 Методичних рекомендацій №2 вказано, що для оформлення вибуття запасів, відпуск у виробництво яких здійснюється на основі встановлених лімітів, застосовуються лімітно-забірні картки (форми №М-8, М-9).

Лімітно-забірна картка призначена:

  • ф. №М-8 – для багаторазового відпуску одного номенклатурного номера матеріалів на один місяць;
  • ф. №М-9 – для чотирьохразового відпуску лімітованих матеріалів, що відносяться на один вид витрат (замовлення на один місяць та на різноманітні види витрат (замовлень). В останньому випадку заповнюється графа «Кореспондуючий рахунок».

Відпуск матеріалів понад встановлений ліміт або при заміні матеріалів оформлюється актом-вимогою на заміну (додатковий відпуск) матеріалів (ф. №М-10) за дозволом керівника підприємства або осіб, на те уповноважених.

Щодо застосування лімітно-забірних карток (ф. №М-8 та М-9) зазначимо, що вони використовуються для оформлення відпуску матеріалів, що систематично витрачаються при виготовленні продукції, а також для поточного контролю за додержанням встановлених лімітів відпуску матеріалів на виробничі потреби та є виправдувальним документом для списання матеріальних цінностей зі складу. 

Ліміти відпуску матеріалів на кожний виріб розраховують та встановлюють технологи за виробничими нормами, які затверджуються керівником.

На підставі цих лімітів лімітно-забірні картки виписуються відділом постачання або плановим відділом на одне або декілька найменувань матеріалів (номенклатурних номерів) у двох примірниках. 

Один примірник до початку місяця передається цеху (дільниці) – споживачу матеріалів, другий – складу чи коморі цеху (дільниці). Склад відпускає матеріали у виробництво при пред'явленні представником цеху свого примірника лімітно-забірної картки. Комірник відмічає в обох примірниках дату та кількість відпущеного матеріалу, після чого визначає залишок ліміту за кожним номенклатурним номером матеріалів. 

У лімітно-забірній картці цеху (дільниці) розписується комірник, а в лімітно-забірній картці складу – представник цеху (дільниці). Бланк лімітно-забірної картки з частковим заповненням реквізитів може бути складено за допомогою засобів обчислювальної техніки.

Відповідно до п. 3.2 Методичних рекомендацій №2 надходження на склад запасів власного виробництва (готової продукції, напівфабрикатів, допоміжних матеріалів) оформлюються накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (ф. №М-11, затверджена наказом Мінстату від 21.06.1996 р. №193). 

Накладна-вимога (ф. №М-11) використовується для обліку руху матеріальних цінностей в середині підприємства та їх відпуску господарствам свого підприємства, що розташовані за межами його території, а також стороннім організаціям.

Накладна-вимога складається у двох примірниках та підписується особою, яка передає зазначені запаси, та їх отримує.

У разу внутрішнього переміщення матеріалів накладну-вимогу (ф. №М-11) складає матеріально відповідальна особа складу (цеху), що здає цінності. Один примірник є підставою для списання готових виробів з виробництва (комори виробничої дільниці), що їх здає, а другий – складу, що приймає для оприбуткування готові вироби. 

Відповідно у податковій накладній зазначається не код УТК ЗЕД кожного комплектуючого, використаного для збирання електричного щита, а новий код УТК ЗЕД готового виробу.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0332
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202546
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202533
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554