• Посилання скопійовано

Внесення та повернення ПФД директором за допомогою карти-ключа: відображення в обліку

Директор вносить поворотну фінансову допомогу на рахунок підприємства через банк, а потім знімає її з рахунку за допомогою карти-ключа. Якими бухгалтерськими записами відобразити такі операції?

Операція з внесення ПФД на рахунок підприємства

У випадку, якщо директор вносить поворотну фінансову допомогу через касу банку на розрахунковий рахунок, така операція для підприємства є безготівковою. Датою надходження коштів на рахунок підприємства у вигляді ПФД робиться бухгалтерський запис Дт 311 Кт 685 «Розрахунки з іншими кредиторами».

При цьому, зважаючи, що таке надходження коштів для підприємства є безготівковим, на нього не поширюються граничні суми розрахунків готівкою, встановлені п. 6 Положення №148.

 

Операція із зняття коштів за допомогою картки-ключа

Карта "ключ до рахунку" є своєрідним аналогом чекової книжки. З цієї причини кошти, що зняті за допомогою такої карти, вважаються такими, що видані з рахунку підприємства під звіт працівнику, що їх зняв або витратив. Відповідно, зняття таких коштів відображається в бухгалтерському обліку записом Дт 372  Кт 311 на підставі виписки банку.

Отже, директор повинен або скласти звіт про використання таких коштів, або повернути їх в касу підприємства не пізніше наступного дня (у тому випадку, якщо доручення виконано не було - п. 19 Положення №148). Однак, зважаючи на те, що директор не міг здійснити цивільну дію з повернення  собі коштів за дорученням підприємства (така дія буде вважатись нікчемною), то єдиний вихід повернути такі кошти не пізніше наступного дня в касу підприємства. Таке повернення відображається бухгалтерським записом Дт 301 Кт 372. 

Чи складати пустий авансовий звіт при поверненні таких невикористаних коштів – питання спірне. Для перестрахування під час внесення директором коштів до каси він має скласти пустий (нульовий) авансовий звіт і внести кошти як повернення невикористаної підзвітної суми. Однак такого обов’язку норми п. 170.9 ПКУ не передбачають. Зокрема, з формулювань пп. 170.9.2 ПКУ випливає висновок, що авансовий звіт подається лише при використанні коштів у відрядженні або при виконанні цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, що видала кошти під звіт.

І  тільки після повернення цих коштів в касу підприємство може видати їх директору як повернення ПФД, що відображається записом Дт 685 Кт 301.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік пального при продажу автомобіля
    Як документально оформити та відобразити в бухобліку залишки пального, що знаходяться в паливному баку автомобіля, який реалізується?
    Сьогодні 12:1211
  • Куди в бухобліку віднести витрати на демонтаж старих будівель?
    Підприємство вирішило знести складські приміщення, які раніше здавались в оренду, і побудувати на їх місці торгове приміщення. Демонтаж та будівництво здійснює підрядна організація. На який рахунок бухобліку відносити витрати на демонтаж, а також поточні витрати: зарплата сторожів (охороняють будівельний майданчик), зарплата директора, електроенергія, вода (використовуються на будівельному майданчику), податки на землю, нерухомість? Іншої діяльності підприємство не здійснює
    Сьогодні 10:1040
  • Облік заборгованості за договором поруки
    Підприємство-поручитель, чиє майно було реалізовано для погашення боргу іншої компанії, обліковує дебіторську заборгованість первісного боржника. Яким документом оформити право вимоги? Чи можна створити резерв сумнівних боргів, якщо відкрито провадження про банкрутство первісного боржника? Як відобразити таку заборгованість у декларації з податку на прибуток, якщо не застосовуються податкові різниці?
    29.09.202524
  • Чи обов’язково визначати ліквідаційну вартість основних засобів?
    Чи є обов'язковим визначення ліквідаційної вартості основних засобів під час їх введення в експлуатацію відповідно до національних стандартів бухгалтерського обліку?
    29.09.2025121
  • Бухгалтерський облік витрат на усунення недоліків робіт
    Підприємство-підрядник усуває недоліки в раніше виконаних роботах з монтажу вентиляції за власний кошт згідно з умовами договору. Як документально оформити такі роботи та на якому бухгалтерському рахунку правильно відобразити понесені витрати, що пов'язані з гарантійним ремонтом?
    29.09.202546