• Посилання скопійовано

Внесення та повернення ПФД директором за допомогою карти-ключа: відображення в обліку

Директор вносить поворотну фінансову допомогу на рахунок підприємства через банк, а потім знімає її з рахунку за допомогою карти-ключа. Якими бухгалтерськими записами відобразити такі операції?

Операція з внесення ПФД на рахунок підприємства

У випадку, якщо директор вносить поворотну фінансову допомогу через касу банку на розрахунковий рахунок, така операція для підприємства є безготівковою. Датою надходження коштів на рахунок підприємства у вигляді ПФД робиться бухгалтерський запис Дт 311 Кт 685 «Розрахунки з іншими кредиторами».

При цьому, зважаючи, що таке надходження коштів для підприємства є безготівковим, на нього не поширюються граничні суми розрахунків готівкою, встановлені п. 6 Положення №148.

 

Операція із зняття коштів за допомогою картки-ключа

Карта "ключ до рахунку" є своєрідним аналогом чекової книжки. З цієї причини кошти, що зняті за допомогою такої карти, вважаються такими, що видані з рахунку підприємства під звіт працівнику, що їх зняв або витратив. Відповідно, зняття таких коштів відображається в бухгалтерському обліку записом Дт 372  Кт 311 на підставі виписки банку.

Отже, директор повинен або скласти звіт про використання таких коштів, або повернути їх в касу підприємства не пізніше наступного дня (у тому випадку, якщо доручення виконано не було - п. 19 Положення №148). Однак, зважаючи на те, що директор не міг здійснити цивільну дію з повернення  собі коштів за дорученням підприємства (така дія буде вважатись нікчемною), то єдиний вихід повернути такі кошти не пізніше наступного дня в касу підприємства. Таке повернення відображається бухгалтерським записом Дт 301 Кт 372. 

Чи складати пустий авансовий звіт при поверненні таких невикористаних коштів – питання спірне. Для перестрахування під час внесення директором коштів до каси він має скласти пустий (нульовий) авансовий звіт і внести кошти як повернення невикористаної підзвітної суми. Однак такого обов’язку норми п. 170.9 ПКУ не передбачають. Зокрема, з формулювань пп. 170.9.2 ПКУ випливає висновок, що авансовий звіт подається лише при використанні коштів у відрядженні або при виконанні цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, що видала кошти під звіт.

І  тільки після повернення цих коштів в касу підприємство може видати їх директору як повернення ПФД, що відображається записом Дт 685 Кт 301.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    Сьогодні 12:0551
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    Сьогодні 11:0619
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202418
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202430
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410