• Посилання скопійовано

Право інтелектуальної власності на маркетингові дослідження: як передати та відобразити в обліку?

Як передаються та обліковуються невиключні права інтелектуальної власності на маркетингові дослідження, вартість яких окремо не виділена, а включається до вартості досліджень за договором надання послуг? Чи вважаються такі платежі роялті та чи створюється щодо них нематеріальній актив?

Перелік об'єктів права інтелектуальної власності наведено у ст. 420 ЦКУ. Маркетингові дослідження до цього переліку не належать.

Нагадаємо, що для цілей оподаткування маркетингові послуги (маркетинг) в пп. 14.1.108 ПКУ визначені як послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та його післяпродажного обслуговування в межах господарської діяльності такого платника податків. 

До маркетингових послуг належать, у тому числі:

  • послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу;
  • послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту;
  • внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу;
  • послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги).

Для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (п. 44.1 ПКУ).

Офіс великих платників ДФС в ІПК від 13.06.2017 р. №614/ІПК/28-10-01-03-11 повідомляє, що для врахування витрат на маркетингові послуги під час обчислення об'єкта оподаткування необхідно підтвердити:

  • безпосередній зв'язок таких витрат із госпдіяльністю платника податків;
  • витрати первинними документами, обов'язковість ведення й зберігання яких передбачено правилами ведення бухобліку, та іншими документами, установленими розд. II ПКУ.

Первинні документи повинні містити обов'язкові реквізити, передбачені ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік.

Тобто, для чіткого відстеження складу та обсягу придбаних маркетингових послуг замовнику достатньо отримати від виконавця такі документи:

  • акт наданих послуг;
  • звіт виконавця щодо надання маркетингових послуг;
  • висновки та рекомендації до звіту, а також матеріали проведеної роботи залежно від виду маркетингових послуг. 

Відповідно до п. 44.2 ПКУ для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Вартість маркетингових послуг, як витрати, що пов'язані з реалізацією (збутом) продукції (товарів, робіт, послуг) включаються до витрат на збут (абз. 6 п. 19 П(С)БО 16). 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    21.11.202412
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202421
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202426
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442