• Посилання скопійовано

Амортизация основных средств: нюанси

Предприятие оказывает благотворительную спонсорскую помощь больнице в виде офисной мебели, которая числится на балансе предприятия и полностью замортизировалась. Как правильно оформить такую передачу (какие нужны документы)? Какие последствия по НДС и налогу на прибыль?

Пп. «а» пп. 138.10.6 ПКУ дозволяє підприємству включати у податкові витрати вартість добровільно переданих неприбутковим організаціям товарів у сумі, що не перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року підприємства. Такі витрати у податковому обліку належать до інших витрат, а тому включаються у податкову декларацію в періоді їх виникнення (пп. 138.5.3 ПКУ).


 

Документальним підтвердженням здійснених витрат буде первинний документ, що підтвердить передачу меблів (наприклад, акт приймання-передачі за формою ОЗ-1 чи накладна із переліком та кількістю меблів)  та копія Рішення про внесення установи (організації) до Реєстру неприбуткових установ та організацій або присвоєння установі (організації) іншої ознаки неприбутковості (Додаток 2 до Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій,  затверджений наказом Мінфіну від 24.01.2013 р. № 37).

Однак, оскільки зазначені меблі вже повністю замортизовані, тобто, їх вартість вже повністю була перенесена до складу податкових витрат шляхом амортизації, тому вартість переданих меблів дорівнює нулю, а отже, нові податкові витрати при такій передачі, на нашу думку, не виникнуть.  

Безоплатна передача меблів цілком відповідає терміну «постачання товарів» згідно з пп. «в» пп. 14.1.191 ПКУ. Оскільки підприємство передає лікарні меблі, які використовувалися у власній діяльності, а отже, підприємство скоріш за все скористалося правом на податковий кредит за їх придбанням (створенням), виникає необхідність нарахування податкових зобов’язань за фактом безоплатної передачі, оскільки благодійна діяльність не є господарською діяльністю даної фірми (абз. г п. 198.5 ПКУ). Зобов’язання нараховуються з вартості придбання меблів (якщо меблі обліковувались як МШП) або з залишкової вартості (якщо як ОЗ) – пп. 189.1 ПКУ. У запитанні йдеться про те, що меблі повністю замортизувалися, тому скоріш  за все, вони визначалися в податковому обліку як ОЗ. В такому випадку, оскільки балансова (залишкова) вартість таких меблів дорівнює нулю, то ПЗ з ПДВ за такою операцією не виникнуть. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Автоматизація»