• Посилання скопійовано

Як діяти у разі блокування РК на зменшення ПДВ що складений на неплатника податку?

Підприємству зупинили реєстрацію РК на зменшення ПДВ до ПН на неплатника, який поданий на реєстрацію у термін, що перевищує 14 к.д. з дня складання ПН, зареєстрованої в без порушення строків реєстрації, що відповідає п. 6 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Як покроково розблокувати такий розрахунок коригування?

У разі блокування ПН/РК, перший крок, який має зробити підприємство - це прочитати, що податківці зазначили в квитанції про зупинення реєстрації ПН, де зазначається, зокрема, пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН. На жаль, в квитанції податківці не відразу зазначають весь перелік документів,  які має надати платник, для підтвердження здійсненої операції, а тому в подальшому виникають проблеми.

В даному випадку відома причина блокування – це подання РК на неплатника ПДВ на реєстрацію у термін, що перевищує 14 календарних днів з дня складання податкової накладної, а це як раз і зазначено у п. 6 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відповідно до Постанови №1165.

Тому потрібно подати документи, які підтверджують саме ту господарску операцію, що призвела до подання РК пізніше 14 к.д. з дня складання ПН – чи то відбулося повернення коштів, чи то повернення товару.

Перелік підтверджуючих документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН, може включати в себе:

  • Договір з цим покупцем – неплатником ПДВ – за наявності;
  • довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб для здійснення операцій, а саме тих осіб, що підписали договір, акти чи видаткові накладні;
  • первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. У разі повернення товару потрібно надати аналогічні документи, що підтверджують факт повернення товару.
  • розрахункові документи та/або банківські виписки, які свідчать про оплату товару та повернення коштів – за наявності фактів оплати чи повернення коштів;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством – за наявності.

Разом з копіями документів подаються  таблиця даних платника податку та повідомлення про подання пояснень. Щоб прийняли податківці таблицю даних платника вона має містити:

  • види економічної діяльності згідно з КВЕД ДК 009:2010;
  • коди товарів згідно з УКТ ЗЕД, що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;
  • коди послуг відповідно до ДКПП (ДК 016-2010), що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, платник має право подати до контролюючого органу в електронній формі за допомогою засобів електронного зв'язку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного в податковій накладній/ розрахунку коригування.

Поради податківців щодо надання документів можна почитати тут: https://dtkt.ua/#uk/news/100019684-rozblokuvannya-podatkovikh-nakladnikh-yaki-zablokovani-v-yerpn-podatkivtsi-radyat-skoristatisya-pidkhodom-zvidki-khto-de-komu

Зокрема, вони радять скористатися підходом «звідки, хто, де, кому»:

  • звідки отримано товар (послугу), сировину (тобто відносини з постачальниками),
  • хто безпосередньо задіяний у господарській діяльності (тобто наявність трудових ресурсів та підрядників);
  • де здійснюється господарська діяльність (тобто наявність виробничих ресурсів, обладнання, приміщень);
  • кому реалізовано товар/послугу (тобто відносини з покупцями). Сюди ж додається і операція з повернення товару або коштів.

 

Якщо після подання таких пояснень знову буде відмова у реєстрації РК, то наступним кроком платника є подання скарги. Скарга на рішення про відмову у реєстрації ПН подається в електронній формі. Платник податку у разі отримання рішення про відмову у реєстрації ПН має право протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності Рішення подати на розгляд Комісії ДПС з питань розгляду скарг Скаргу на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію ПН або відмову в такій реєстрації. До скарги подаються документи про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН приймається Комісією після розгляду повідомлення та надсилається платнику податку протягом 5-ти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів.

Окрім того, слід перевірити в єдиному кабінету в розділі «Моніторинг» чи платника не віднесено до ризикових на основі п. 1.6 Критеріїв ризиковості. Це рішення приймають комісії центрального рівня, тобто його не можна буде оскаржити в адміністративному порядку. При цьому комісії ДПС рідко бувають задоволені документами, наданими платником, тому прийдеться йти до суду.

Якщо всі вищеперераховані дії платником здійсненні правильно, то наступним кроком є процедура адміністративного оскарження рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації ПН у ЄРПН. Адміністративне оскарження врегулюване окремим положенням Порядку №1165 та п. 56.23 ПКУ.

Для цього платнику потрібно подати копії документів, що підтверджують факт здійснення операції, що підтверджують інформацію, зазначену у ПН реєстрацію яких зупинено, але вже до контролюючого органу регіонального рівня за місцем обліку, строк для подання необхідних документів становить 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у ПН. 

Для того щоб скарга була прийнята до розгляду, платнику при її складанні потрібно внести всі дані, перелічені в п. 10 Порядку №1165.

Так, скарга повинна містити дані про:

  • найменування платника податку, який подає скаргу, його податкову адресу;
  • податковий номер;
  • номер оскаржуваного рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації ПН у ЄРПН;
  • дату оскаржуваного рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації ПН у ЄРПН;
  • інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням комісії контролюючого органу;
  • відомості про оскарження рішення комісії контролюючого органу в судовому порядку;
  • вимоги платника податку, який подає скаргу;
  • електронну адресу, на яку надсилається рішення, прийняте за результатами розгляду скарги.

Якщо і комісія регіонального рівня прийме остаточне рішення про відмову, то платник може оскаржувати відповідне рішення в адміністративному (протягом 10 робочих днів з дня отримання рішення) або в судовому (протягом 1095 днів) порядку. Своєю чергою, рішення комісії центрального рівня оскаржується виключно в суді. 

Також пропонуємо ознайомитися з нашим тематичним розділом про блокування ПН/РК:

https://services.dtkt.ua/tematic_roz/tematic_roz/89

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Дата складання РК до ПН, за операцією з отримання передоплати за товар, при зміні місця відвантаження за межі митної території
    Якщо на дату отримання передоплати за товар, відвантаження якого нерезиденту планувалось на митній території України, складено ПН, але надалі у зв’язку зі зміною умов договору товар буде вивезено за межі митної території України, РК складається на дату зміни призначення передоплати
    04.07.202519
  • Помилка в назві контрагента у податковій накладній
    У зареєстрованій податковій накладній допущено помилку в організаційно-правовій формі контрагента (вказано «ТОВ» замість «ПрАТ»). Який порядок виправлення такої помилки, якщо вона не впливає на суму компенсації? Чи потрібно складати розрахунок коригування і як його правильно оформити в цій ситуації?
    03.07.2025116
  • Коли потрібно коригувати ПН на будівельні роботи?
    Підприємство замовило генпідряднику будівництво нового приміщення. За умовами договору були здійснені часткові оплати у розмірі 15%, 45% та 30% вартості послуг, на які отримували ПН. Додатковою угодою від 10.06.2025 р. внесли зміни до договору, де погодили збільшення вартості робіт. 11.06.2025 р. оплатили ще частину, отримали ПН. Коли постачальник має виписати РК на зміну ціни?
    03.07.202580
  • Термін для податкового кредиту при запізнілій реєстрації ПН
    Вхідну податкову накладну (ПН) складено 08.05.2024. Її реєстрацію в ЄРПН було зупинено та фактично здійснено лише 12.08.2024. Чи має підприємство право включити цю ПН до складу податкового кредиту у червні 2025 року, враховуючи, що 365 днів з дати її складання вже минули?
    03.07.2025227
  • Відшкодування збитків від замовника: ПДВ та документи
    Перевізник (платник ПДВ) отримує від замовника компенсацію за пошкодження автомобіля під час розвантаження. Як правильно оформити цю операцію? Чи виникають податкові зобов'язання з ПДВ на суму відшкодування? Яке формулювання вказати в рахунку та якими первинними документами (претензія, акт) підтвердити таку операцію для обох сторін?
    03.07.2025116