• Посилання скопійовано

Який граничний термін отримання оплачених марок акцизного податку?

Підприємство оплачувало марки акцизного податку для маркування рідин, які використовуються в електронних сигаретах, подавало попередні заяви-розрахунки з інформацією про потреби в марках. Але в зазначений у заявках строк марки не отримувалися і не отримані до сьогодні. Який граничний строк отримання марок? Як відобразити в бухобліку?

Особливості замовлення, використання марок акцизного податку встановлено Положенням №1251 (Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, затверджене Постановою КМУ №1251), яке затверджене відповідно до пп. 226.3 ПКУ.

Тому питання строків дивимося саме в цьому Положенні.

 

Подання попередньої заявки-розрахунку

Щоб отримати марки, виробники та імпортери (покупці марок) повинні для задоволення через два місяці потреби в марках щомісяця до 8 числа подати податковим органам (продавцям марок) в електронній формі (див. пп. 3 Положення №1251):

  • попередню заявку-розрахунок про потребу в марках за їх видами (за формою, затвердженою Наказом Мінфіну №102, код електронної форми - J(F)1314302), 
  • реквізити платіжного документа/платіжних документів (номер, дата платіжного доручення та сума перерахованих коштів) на перерахування плати за виготовлення марок та  звіт про використання марок, придбаних у попередньому місяці (за формою, затвердженою Наказом №102).

Якщо протягом 24 годин від податкового органу не отримано підтвердження про отримання документів, покупці марок можуть не пізніше 10 числа цього самого місяця подати продавцям марок зазначені документи в паперовій формі.

 

Приклад 1

Нехай попередню заявку-розрахунок подають до 08 грудня 2022 року. У заявці наводять залишки марок на кінець листопада 2022 року та зазначають реквізити платіжного документа, за яким оплачені замовлені марки. Разом з заявкою подають звіт про використання марок у листопаді 2022 року. В заявці зазначають і місяць, на який замовляються марки – лютий 2023 року.

 

Коригування попередньої заявки-розрахунку

Згідно з п. 3 Положення №1251, до 18 числа цього самого місяця, що подана попередня заявка покупці марок мають право відкоригувати подану раніше заявку-розрахунок в бік збільшення, що не перевищує визначеного у ній обсягу, подавши додаткову попередню заявку-розрахунок.

Якщо протягом 24 годин від податкового органу не отримано підтвердження про отримання документів, покупці марок можуть не пізніше 20 числа цього самого місяця подати продавцям марок заявку-розрахунок в паперовій формі.

Така заявка складається за тою самою формою, що і попередня заявка. Хоча код її електронної форми інший - J(F)1314402.

 

Приклад 2.

Початкові дані прикладу 1.

Підприємство має право до 20 грудня 2022 подати додаткову попередню заявку-розрахунок, відкоригувавши показники раніше поданої заявки.  Але якщо підприємство не робить коригування, воно не подає додаткову попередню заявку.

 

Отримання марок

Щоб отримати марки, покупцю марок потрібно подати податковій службі за місцем реєстрації платником акцизного податку заявку-розрахунок на придбання марок (див. п. 10 Положення №1251), за формою, затвердженою Наказом №102. Код електронної форми - J/F1318101.

Строк одержання марок акцизного податку - не більше трьох робочих днів від дати подання наведених заявки-розрахунку (п. 10 Положення №1251).

Але ані в Положенні №1251, ані в іншому нормативному документі не встановлено граничний строк, до якого можна подавати заявку-розрахунок.

Щоправда, як вище зазначено, попередньою заявкою марки замовляються на строк через два місяці. У самій попередній заявці зазначається конкретний місяць, на який замовляються марки.

 

Приклад 3

Початкові дані прикладу 1.

Марки замовлені на лютий 2023 року.

Можемо припустити, хоча прямо про це в Положенні №1251 не зазначено, що якщо замовили на лютий, то протягом лютого, до останнього дня лютого, повинні подати заявку на придбання марок.

Варто зазначити, що замовлені марки зберігаються в податковому органі. І в Положенні №1251 не зазначено, протягом якого строку повинні зберігатися марки і що з ними робити, якщо їх не отримали.

Разом з тим згідно з п. 3 Положення №1251 у разі відмови підприємств замовників від одержання замовлених ними марок, які виготовлено згідно з поданою попередньою заявкою-розрахунком, вартість таких марок не відшкодовується.

Тобто, якщо підприємство марки оплатило, замовило, подавши попередню заявку-розрахунок, але відмовилося одержувати, вартість марок не відшкодовується.

І тут знову-таки не конкретизовано, в якій формі має виражатися відмова.  

Тому рекомендуємо звернутися до податкового органу для з’ясування цього питання. Якщо замовлені раніше марки і дотепер зберігаються в податковому органі, підприємство зможе їх отримати, подавши заявку на придбання марок. 

Якщо податковий орган відмовить у продажу, мотивуючи тим, що строк для придбання вийшов (можливий аргумент ми навели вище), підприємству доведеться списати вартість оплачених марок на витрати: Дт 947 Кт 631, 371.

***

Читайте також: Що таке «акцизні марки» і як відображати їх в обліку?

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Акцизи»

  • Склад комісії при інвентаризації пального на вимогу ДПС
    За вимогою податкової служби для перевірки ПДВ необхідно провести інвентаризацію палива в єврокубах. На транспортному підприємстві присутні лише власник і директор, бухоблік ведеться на аутсорсингу. Кого включити до складу інвентаризаційної комісії? Які особливості складання наказу про інвентаризацію та інвентаризаційного опису?
    22.11.202412
  • Бармен розбив пляшку з алкоголем: що з акцизом?
    Бармен розбив пляшку шампанського. Чи потрібно дану операцію проводити через РРО? Як вплине списання такої пляшки на акциз?
    21.11.202445
  • Як продати пальне військовій частині з оплатою від благодійного фонду?
    Підприємство веде діяльність з оптової торгівлі пальним і хоче продати пальне військовій частині. Платити за це пальне буде благодійний фонд. Як складати первинні документи в такому разі: видаткову, акцизну та податкову накладні складати на військову часину чи на фонд, який є платником?
    20.11.202418
  • Чи потрібна ліцензія при придбанні алкоголю для виробничих потреб?
    ТОВ є дистриб'ютором підакцизних товарів, зокрема, алкоголю, отримало лист від покупця з проханням продати 2 літра коньяку для виробничих потреб. Ліцензії на продаж алкоголю покупець не має. Чи можна провести такий продаж?
    20.11.202416
  • Алкоголь придбали, а ліцензії на роздрібну торгівлю немає
    ТОВ – платник ЄП ліцензії на роздрібний продаж алкоголю немає. За замовленням ресторану поставили продукти та вино de la Cruz (УКТ ЗЕД 2204228400). Алкоголь замовили помилково, поверненню товар не підлягає. Чи може ТОВ використати цей алкоголь для приготування страв або реалізувати разово без ліцензії?
    19.11.202429