На тему обліку палива в баках є матеріал у ДК (див. тут). Також про це писав «Вісник» тут та на сайті ДК писали тут.
За умови використання системи GPS/GPRS у підприємства немає потреби застосовувати нормативний метод списання пального за Наказом №43. Усю інформацію про рух транспортних засобів, витрати пального сільгосппідприємство отримує в режимі реального часу. Причому достовірну, точну інформацію, а не прив’язану до якихось усереднених нормативів, коефіцієнтів. Цю інформацію у вигляді звітів або первинних документів можна роздрукувати, завантажити до комп’ютерної бухгалтерської програми для відображення в обліку.
Якщо облік ведеться в 1С або в іншій обліковій програмі, то дані про рух пального спочатку підтягуються в облікову програму із системи контролю транспорту, а потім на підставі окремого розробленого для цих цілей програмного блоку робиться розрахунок витрат і розподіл за рахунками витрат залежно від мети використання транспортних засобів.
Саме мета поїздок автомобілів буде підставою для віднесення витрат на їх роботу до складу господарських витрат – це важливо для цілей застосування пп. 198.5 ПКУ, якщо ці витрати були понесені з ПДВ (прибання ПММ, запчастин тощо).
Щодо податку на прибуток, то коригування фінрезультату (лише у тих платників, які коригують фінрезультат) можливі, наприклад, у тому разі, якщо автомобілі використовувались в операціях, передбачених пп. 140.5.10, пп. 140.5.9, пп. 140.5.14 ПКУ (виконання робіт, надання послуг). В будь-яких інших випадках фінрезультат не коригується, навіть якщо автомобілі використовувались в негосподарських цілях з точки зору оподаткування.
Первинний документ, який буде містити інформацію про роботу автомобілів, підприємство може розробити самостійно – «з нуля» або взявши за основу подорожній лист. Додатково див. тут. Саме в цьому документі можна зазначати мету поїздок автомобілів.
Звісно, все це потрібно затвердити наказом керівника:
- сам факт використання системи GPS/GPRS на підприємстві;
- порядок обліку та документування роботи автомобілів і витрати пального;
- форму первинного документу, у якому міститься інформація з системи GPS/GPRS та мета поїздок автомобілів, якщо ця форма не включена у наказ про документооборот або у наказ про облікову політику.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити