Правила застосування РРО
До розрахункових операцій згідно із ст. 2 Закону про РРО належать (у випадку торгівлі меблями):
- приймання від покупця готівкових коштів;
- приймання оплати за допомогою платіжних карток із застосуванням POS-терміналу або інтернет-еквайрингу (платіжний віджет на сайті);
- повернення готівкових коштів за повернутий покупцем товар, а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або у разі повернення товару (відмови від послуги) - оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця;
Платіжний віджет – це спосіб прийому платежів на сайті без перенаправлення клієнта на окрему платіжну сторінку. Віджет інтегрується безпосередньо на сторінку сайту - клієнт обирає метод оплати, заповнює реквізити картки і підтверджує оплату в віджеті. Використання віджета можливо лише після укладання договору інтернет-еквайринга.
Згідно ст. 13 Закону про електронну комерцію продавець, який отримав оплату за товар відповідно до умов електронного договору (продаж меблів теж можна оформлювати електронними договорами), повинен надати покупцеві електронний документ, квитанцію, товарний чи касовий чек, квиток, талон або інший документ, що підтверджує факт отримання коштів, із зазначенням дати здійснення розрахунку.
На підставі цього ДФСУ у листі від 04.11.2016 р. №23689/6/99-99-14-05-01-15 дійшла до висновку: якщо споживач замовив товар через Інтернет і розрахунок за нього було здійснено із застосуванням платіжних систем FORPOST, LiqPay, PayPal, Portmone.com тощо, суб'єкт господарювання зобов'язаний видати розрахунковий документ встановленої форми (чек з РРО).
Також про нюанси застосування РРО при інтернет-торгівлі читайте тут, тут і тут>>
Але за ст. 2 Закону про РРО місцем проведення розрахунків є місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо. Тому податківці роз’яснюють: розрахунковий документ при продажу товарів (послуг) через мережу Інтернет видається у випадку їх безпосереднього надання споживачеві (на складі продавця, під час доставки покупцю тощо).
Наведемо приклади, коли слід застосовувати РРО, а коли – ні.
У суб’єкта господарювання є Інтернет- сайт, на якому покупець робить замовлення товару. В яких випадках потрібно проводити продаж такого товару за допомогою РРО?
РРО потрібен, якщо:
- товар лише замовляється на сайті, а оплата за нього здійснюється покупцем в пункті видачі товару (наприклад, на складі або у магазині продавця);
- товар доставляється покупцю кур’єром і оплату приймає саме такий кур’єр. Звісно, для цього кур'єру потрібно мати з собою портативний касовий апарат або мобільний фіскальний реєстратор;
- і, як ми зазначали вище, якщо товар замовляється і оплачується на сайті за допомогою застосуванням платіжних систем FORPOST, LiqPay, PayPal, Portmone.com та інших (інтернет-еквайринг).
А от при створенні інтернет-магазином рахунку та сплату покупцем коштів у відділенні банку використання РРО не потрібно. Банківські операції не підлягають оформленню через РРО, а підтвердженням гарантійних зобов'язань магазину перед покупцем будуть квитанція банку та документи, видані при доставці покупки (квитанція, чек (нефіскальний), акт, накладна).
Про це роз’яснювала ДФС у Дніпропетровській області, а ми писали тут>>
Щодо первинних документів, що підтверджують операцію продажу:
- при отриманні покупцем товара на складі, у магазині або при доставці покупцю таким документом буде чек РРО;
- при оплаті покупцем товара через банк (готівкою в касу банка або шляхом прямого переказу з рахунку покупця на рахунок продавця) таким документом буде видаткова накладна або товарний чек, які оформляються при наданні товара покупцю (на складі, в магазині, при доставці).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити