• Посилання скопійовано

Перукар може орендувати частину приміщення з інвентарем чи без нього

Перукар хоче відкрити підприємця-«єдинника» (І група) та взяти в суборенду 4 кв. м у підприємця-«єдинника» ІІ групи. Орендодавець має приміщення площею 40 кв. м, яке планує здавати в суборенду 4 особам. Зараз подали документи, щоб внести код 68.20 до видів діяльності. Які документи потрібно оформити?

Стандартна ситуація для описаних у запитанні відносин - це “оренда робочих місць” за цивільно-правовим договором. 

Проте це не дуже добре з точки зору податкового законодавства.

З однієї сторони, податкове законодавство вимагає пов’язувати укладені цивільно-правові та господарські договори видами діяльності, вказаними в ЄДР — особливо, коли йдеться про платників єдиного податку. З іншої - ні ЦКУ, ні ГКУ, ні інші нормативні документи не містять можливості укладати оговори на оренду саме робочого місця. Адже, термін “робоче місце” за умов, наведених у запитанні, запозичений з трудового права.

Тому цілком правомірно укладати договори, якими, наприклад, передати  в оренду частину приміщення, столи, стільці, комп’ютерну техніку тощо.

Адже, чинне законодавство, загалом, передбачає можливість надання в оренду (в контексті заданого запитання) рухомі чи нерухомі речі (не споживна річ), інше майно, майнові права тощо (ст. 759, 760 ЦКУ).

І предметом оренди слід окреслити орендовані речі (майно). Тобто 4 квадратні метри приміщення (скажімо, відповідно квадратурі стола чи інших меблів (шаф), якими належить користуватись перукарю) та/або ті предмети, техніку, засоби праці, які мають використовуватись для виконання зобов’язань, передбачених такими договорами оренди. 

Адже такі зобов’язання визначають й мету укладення такого договору, наприклад, надання перукарських послуг, інших супутніх послуг населенню або платникам єдиного податку (оскільки йдеться про 1 та 2 групу єдиного податку).

Окрім цього, практика укладання та виконання договорів оренди (найму, суборенди) показує, що після укладання договору сторони передають предмети (техніку, предмету меблів, інше майно) для надання послуг за актами приймання-передачі, де можливий більш детальний перелік переданого в оренду майна.

Таким чином, при оформленні договорів про оренду (найм, суборенду) так званого “робочого місця” перукаря важливо або у договорі, або безпосередньо в акті приймання-передачі уточнювати, що саме передається в оренду та для яких цілей. При цьому разом з майном та речами, які використовуватимуться орендарями для надання перукарських послуг в орендованому “робочому місці”, сторони можуть визначити й частину приміщення, скажімо, площу у розмірі 4 кв. м для встановлення (розміщення) тих речей та майна, які передані за актом приймання-передачі за договором найму (оренди).

В таких випадках, для договорів оренди (суборенди) саме частини приміщення (разом або без перукарського інвентаря, меблів тощо) частота складення актів залежить від періодичності оплати (ми говоримо про орендодавця (власника приміщення — салону) та орендарів, які є підприємцями на 1 та/або 2 групі сплати єдиного податку, які не ведуть обліку витрат).

Відтак, при укладенні договору оренди (суборенди) частини приміщення разом або без інвентаря, складається акт приймання-передачі частини приміщення та, можливо, щомісячні акти або один акт на півроку чи рік (як пропишуть сторони в договорі).

Щодо використання інвентаря перукарями, то тут є один важливий момент, який присутній у таких правовідносинах. Справа в тому, що у разі, якщо при наданні перукарських послуг на одному кріслі працює декілька перукарів, то виникає запитання: як оформляти акти приймання-передачі такої орендованої площі, так званих “робочих місць”? На практиці, сторони вирішують її з врахуванням кількості днів роботи та вказують в акті приймання-передачі після укладання договору оренди. Адже, переважно люди приходять вже на готові та обладнані всім необхідним інвентарем на орендованій частині приміщення (“робочому місці”). Отже, при переданні робочого інвентаря, в актах (окрім квадратури приміщення) вказують, в які дні особа отримує його для надання послуг з обов'язком слідкувати за його належним та цільовим використанням. Звісно, що після кожної зміни фактично не оформлюються передача інвентаря від однієї особи іншій, водночас власники (адміністратори) наприкінці зміни перевіряють робочий стан обладнання та саме робоче місце (окрім тих речей та предметів, які використовуються кожним перукарем самостійно та не залишаються на орендовані частині приміщення - “робочому місці” перукаря).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/ФОП на єдиному податку

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ФОП на єдиному податку»