Дійсно при перевищенні межі в 500 000грн потрібно перейти на загальну систему оподаткування. Тобто, при подачі декларації, що засвідчує перевищення межі в 500 000грн, Ви подаєте до ДПІ листа, що в зв'язку з перевищенням дозволеної межі Ви переходите на загальну систему оподаткування. При заповненні звіту суб''єкта малого підприємництва -фізичної особи- платника єдиного податку в рядку 4 “Обсяг виручки від реалізації товарів, послуг” наростаючим підсумком з початку терміну дії Свідоцтва про сплату єдиного податку в звітному році буде вказана сума понад 500 000 грн. Якщо ж Ви вважаєте за доцільне продовжувати діяльність як підприємець на загальній системі оподаткування, то ВИ -
здаєте свідоцтво платника єдиного податку;
- реєструєтесь платником ПДВ, швиденько робите копії свідоцтва платника ПДВ і роздаєте своїм постачальникам.
Стараєтесь розчистити запаси товарів придбаних в статусі неплатника ПДВ, обмежуєте співпрацю з неплатниками ПДВ.
Особа, яка перебуває на спрощеній системі оподаткування та сплачує єдиний податок та не зареєстрована платником ПДВ, в разі перевищення обмеження щодо обсягу виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік, установленого ст. 1 Указу №727/98 (500 000 грн.), зобов'язана подати до органу державної податкової служби заяву про реєстрацію платником ПДВ. Реєстраційна заява платника ПДВ має бути подана (надіслана) до податкового органу фізичною особою — підприємцем не пізніше двадцятого календарного дня з моменту перевищення. При переході на загальну систему Вам доведеться сплатити авансовий внесок з доходів
Трохи про облік підприємця на загальній системі оподаткування
З метою визначення результатів підприємницької діяльності ведеться книга обліку доходів і витрат за ф. №10, в якій підприємець відображає господарські операції в хронологічній послідовності на підставі підтвердних документів. Уніфіковану форму книги затверджено Інструкцією №12 (додаток №10). Графи 1 «Період обліку», 2 «Кількість виготовленої продукції, наданих послуг», 3 «Витрати на виробництво продукції» заповнюються на момент виготовлення продукції, надання послуг, придбання товару. Підприємці, що самостійно здійснюють діяльність у сфері торгівлі, заповнюють графи 1 — 6 книги за кожний день реалізації. При цьому в графі 2 зазначається товар, призначений для продажу в цей день реалізації. Графи 4 «Кількість проданої продукції (наданих послуг)», 5 «Ціна продажу», 6 «Сума виручки, доходу» заповнюються на місці реалізації після кожного факту продажу. У кінці робочого дня підраховуються отримані суми і визначається сума доходу за день. Щокварталу підприємець підбиває підсумок придбаного та реалізованого товару і визначає суму отриманого за квартал доходу. Підсумкові дані книги за ф. №10 переносяться до декларації про доходи за відповідний квартал. У декларації доходи, витрати, чистий дохід приватного підприємця — платника податку на додану вартість відображаються без ПДВ. До складу витрат фізичної особи — суб’єкта підприємницької діяльності, зареєстрованого як платник податку на додану вартість (далі — ПДВ), також включаються суми ПДВ, внесені до бюджету. Не включаються до валових витрат і валового доходу суми ПДВ, які входять до ціни придбаних та проданих товарів (робіт, послуг) відповідно. Тобто, враховуючи вищезазначене, суб’єкт підприємницької діяльності — фізична особа, яка є платником ПДВ, при формуванні своїх витрат може віднести до їх складу суму ПДВ, перераховану до бюджету. Декларація подається до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного кварталу, тобто не пізніше 10 травня — за І квартал, 9 серпня — за І півріччя; 9 листопада — за 9 місяців, 9 лютого наступного року — за звітний рік. Обчислення суми податку з доходів за підсумками звітного періоду (календарного року) проводиться податковими органами на підставі поданої підприємцем річної декларації про доходи. Сплата підприємцем податку протягом року здійснюється у вигляді авансових поквартальних платежів. Розмір авансового платежу становить 25% суми податку, розрахованого за підсумками попереднього року на підставі заявленого підприємцем і відображеного в декларації оподатковуваного доходу. Авансові платежі протягом року сплачуються в такі терміни: за І квартал — до 15 березня, за II — до 15 травня, за III — до 15 серпня, за IV — до 15 листопада. Слід враховувати лист №9296/4/17-2315, в якому, зокрема, зазначається, що приватні підприємці, які працюють на загальній системі оподаткування, можуть зменшувати авансові внески з податку з доходів фізичних осіб на суму сплачених патентів. Якщо ж протягом року авансові внески не були зменшені, то сплачені за патенти суми слід врахувати при остаточному визначенні податку за підсумками року. При цьому сума податку з доходів від підприємницької діяльності за рік, що підлягає сплаті, зменшується на суму авансових внесків та на суму вартості патентів, сплачених протягом року. Надміру сплачені суми податку підлягають поверненню не пізніше одного місяця після проведення остаточного розрахунку або за заявою підприємця зараховуються в рахунок наступних платежів.
ПДВ-облік
Відповідно до пп. 7.3.1 Закону України від 03.04.97 р. №168/97-ВР «Про податок на додану вартість», датою виникнення податкових зобов’язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: — або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а в разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові кошти — дата їх оприбуткування у касі платника податку, а за її відсутності — дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку; - або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) — дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку. У Вашому випадку Ви будете записувати зобов'язання до Реєстру на підставі підсумкових звітів по касових апаратах за день- тобто щоденно Вам слід перепрограмувати ваші касові апарати – тобто там повинні бути вказані ваші реквізити платника ПДВ
Доведеться вести ПДВ облік. Що це таке?
При отриманні товару разом з накладною затребуєте податкову накладну- вона формує Ваш податковий кредит Виписувати податкові накладні на роздрібні обороти і відображати їх у Реєстрі необхідно саме за підсумками дня.- це Ваші податкові зобов'язання Всі накладні вносяться до реєстру податкових накладних, на підставі реєстру складається Декларація з ПДВ За результатами місяця платите до бюджету Умовно Ви купили товару в липні на 300000 грн в т ч ПДВ – 50 000 грн продали на 330 000 грн в т ч ПДВ 55 000 тобто РІЗНИЦЮ 5 000 грн( 55000-50000)Ви сплачуєте до бюджету
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити