Згідно з п. 177.10 ПКУ, фізособи — підприємці на загальній системі оподаткування зобов'язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.
Податківці зазначають, що до документів, які повинен мати в себе підприємець, належать, зокрема:
- накладна на товар і виписка з банку;
- квитанції про оплату;
- чек або інший документ, що підтверджує оплату товарів, робіт, послуг.
На основі таких документів заповнюються Книги обліку доходів та витрат, складається податкова звітність.
Разом із тим відповідно до статті 44 ПКУ платники податків зобов'язані забезпечити зберігання первинних документів, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання — з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.
У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення первинних документів, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації.
Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.
Таким чином, первинні документи на товари підприємці повинні зберігати не менше ніж три роки.
Якщо підприємець здійснює діяльність, яка потребує отримання дозволу (ліцензії), він повинен мати і такий дозвіл (ліцензію).
Крім цього, підприємці на загальній системі оподаткування, які проводять готівкові розрахунки в межах торгового обороту, повинні здійснювати розрахункові операції за допомогою РРО, а отже, мати книгу обліку розрахункових операцій (КОРО), про що докладніше далі.
А ті підприємці, що мають найманих працівників, — ще й відповідну кадрову документацію і первинні документи щодо нарахування доходів працівникам і нарахування податків та ЄСВ за такими доходами (про це теж розповімо окремо).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити