• Посилання скопійовано

Етапи закриття ФОП на загальній системі - платника ПДВ

ФОП на загальній системі (платник ПДВ) планує припинити діяльність та закритися. Є залишки товарів та основних засобів. Який алгоритм дій як платника ПДВ при закритті ФОПа?

Наведемо тезисно основні етапи закриття. Хоча залежно від особливостей кожної конкретної ситуації можуть бути свої нюанси.

Перший етап. Подання держреєстратору заяви про припинення підприємницької діяльності ФОП, за формою № 1, затвердженою Наказом Мінюсту від 18.11.2016 р. № 3268/5.

Згідно з розд. XI Порядку № 1588 підставою для зняття ФОП як платника податків з обліку у відповідному контролюючому органі є відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП за її рішенням.

Тобто, орган держреєстрації повідомляє податкову про припинення ФОП.

Другий етап. Відповідно до пп. «б» п. 184.1 та п. 184.2 ПКУ потрібно анулювати реєстрацію платника ПДВ. Таке анулювання здійснюється самостійно податковою, після того, як вона отримає дані з Держреєстра про припинення ФОП (п. 184.2 ПКУ, п. 5.5 Положення № 1130).

Анулювання платником ПДВ здійснюється на дату припинення ФОП.

Останнім податковим періодом буде період, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації (п. 184.6 ПКУ).

Якщо товари/послуги, необоротні активи, суми податку по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник податку в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов'язаний визначити податкові зобов'язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи із звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів.

Тобто, за такими товарами, послугами, необоротними активами складається податкова накладна та реєструється в ЄРПН. Зробити це потрібно до подання заяви на припинення ФОП, тому що після дати анулювання реєстрації платника ПДВ вже неможливо буде зареєструвати ПН.

За останній податковий період ФОП має подати до податкової останню податкову декларацію з ПДВ і сплати за нею податкове зобов’язання, якщо воно виникатиме. Декларація складається у загальному порядку.

Третій етап. Подання податковій останньої податкової декларації про майновий стан і доходи (див. п. 177.11 ПКУ).  Декларація подається за останній звітний період – з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності. Декларація подається у строки, встановлені для місячного звітного періоду, тобто, протягом 20 календарних днів, наступних за місяцем, в якому припинено ФОП. Причому протягом 10 календарних днів після граничного строку подання декларації потрібно сплатити визначене в ній податкове зобов’язання з ПДФО і ВЗ.

Четвертий етап. Подається ліквідаційний Звіт з ЄСВ - протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (пп. 10, 11 розд. ІІІ Порядку № 435).

Сплачується ЄСВ протягом 10 календарних днів після граничного строку подання Звіту із зазначенням типу форми «ліквідаційна» (пп. 1 п. 13 розд. ІV Інструкції №449).

П’ятий етап. Закриття в банку рахунків для потреб ФОП.

Шостий етап. Якщо були зареєстровані РРО, були ліцензії, потрібно анулювати їх реєстрацію. Детально на цьому аспекті тут не зупинятимемося.

Сьомий етап. Якщо ФОП подавав податковій форму № 20-ОПП про наявні об’єкти оподаткування, потрібно подати цю ж форму про анулювання такої інформації.

Восьмий етап. Податкова перевірка.

Рішення про проведення документальної позапланової перевірки платника податків – фізособи приймається керівником контролюючого органу (його заступником або уповноваженою особою) з урахуванням вимог ст. 78 – 82 ПКУ, яке оформлюється наказом. При цьому, термін протягом якого приймається рішення про призначення документальної позапланової перевірки, зокрема при припиненні діяльності ФОП, ПКУ не визначено. Нагадаємо, що перевірка може проводитися лише в межах строків, визначених ст. 102 ПКУ.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/ФОП на загальній системі

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ФОП на загальній системі»