• Посилання скопійовано

Перехід на спрощену систему оподаткування: від А до Я

Що потрібно зробити підприємству - платнику ПДВ і податку на прибуток на загальних підставах, щоб перейти на спрощену систему оподаткування без ПДВ і сплати єдиного податку?

Перш за все потрібно врахувати п. 291.5 ПКУ, яким передбачено перелік СГ, які не можуть обрати спрощену систему оподаткування. Якщо підприємство не здійснює видів діяльності, які забороняють перебувати на спрощеній системі оподаткування, особа може обрати третю групу ЄП. Відповідно до п. 291.4 ПКУ до третьої групи ЄП відносяться юрособи будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 20 млн грн. Обмежень щодо найманих працівників не має. Враховуючи умови запитання, відсоткова ставка ЄП для платників третьої групи встановлюється у розмірі 4% доходу - у разі включення ПДВ до складу єдиного податку (п. 293.3 ПКУ).


Підприємство може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року. Увага, як сказано у пп. 298.1.4 ПКУ перехід на спрощену систему оподаткування, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб'єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ПКУ. Рішення про перехід на спрощену систему оподаткування здійснюється шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 к.д. до початку наступного календарного кварталу. До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік. Форма розрахунку доходу та заяви затверждені наказом Мінфіну від 20.12.2011 р. №1675. 

Враховуючи, що на загальній системі оподаткування підприємство є платником ПДВ, при переході на ЄП за ставкою 4 %, яка не передбачає сплату ПДВ, потріюно здійснити анулювання реєстрації платника ПДВ. Для анулювання реєстрації платник ПДВ подає до контролюючого органу за місцем перебування на обліку заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою N 3-ПДВ (додаток 3 затверджений наказом Мінфіну від 14.11.2014 р. №1130). Анулювання реєстрації здійснюється останнім днем звітного періоду, що передує переходу на спрощену систему оподаткування. Зверніть увагу, п. 5.2 розділу V Положення про реєстрацію платників ПДВ передбачає, що контролюючий орган самостійно може здійснити анулювання реєстрації платника ПДВ без подачі суб'єктом господарювання заяви про анулювання реєстрації платника ПДВ (додаток 3) у разі, якщо у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування таким суб'єктом зроблено відповідну позначку.

Останнім звітним періодом щодо ПДВ є період, який передує квартальному періоду зміни системи оподаткування (розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації). При анулюванні реєстрації платника ПДВ, особа повинна виконати вимоги п. 184.7 ПКУ. В останньому звітному періоді не пізніше дати анулювання реєстрації платника податку слід визначити ПЗ по  товарах/послугах, необоротних активах за якими в минулому визнавався ПК. Порядок визначення бази оподаткування передбачено у п. 184.7 ПКУ.

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/Загальні положення

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Загальні положення»

  • Чи обов’язково ФОП повинен надавати транспортні послуги виключно на власному автомобілі?
    Підприємство користується послугами ФОПа з доставки товарів покупцям, вартість доставки включено в ціну товару. З ФОПрм підписано угоду про надання транспортних чи логістичних послуг (не оренда) і при підписанні договору перевірялося, чи він є власником авто, чи у нього є договір оренди. Чи може такий ФОП надавати послуги підприємству, якщо в своїй діяльності він використвує авто дружини чи родича?
    23.07.202472
  • Оренда авто з водієм: оформлення угоди
    Підприємству потрібно взяти автомобіль з водієм в оренду, в штатному розкладі немає посади водія. Як оформити таку угоду з фізособою або ФОП та чи потрібно завіряти нотаріально?
    18.07.20241 188
  • Діяльність ФОПа з продажу електроенергії за «зеленим» тарифом
    Фізособа планує зареєструвати ФОПа для діяльності з виробництва і продажу електроенергії за «зеленим» тарифом. Планується також отримати грант на цю діяльність від Держцентру зайнятості, за умовами якого слід створити не менше двох робочих місць. На якій системі оподаткування може бути цей ФОП? Чи потрібно придбавати ліцензію на продаж електроенергії? Чи оподатковується сума гранту при отриманні на рахунок ФОПа?
    09.05.202496
  • Оплатили ФОПу за послуги, а згодом виявилося, що оплата була на рахунок фізособи: як діяти?
    25 лютого 2022 року СГ оплатив послуги з перевезення працівників по Україні. Вважали, що оплата здійснена ФОПу, а згодом виявилось, що платіж був на особистий рахунок фізособи. Що зараз потрібно зробити?
    06.07.2023162
  • Який порядок скасування ставки ЄП 2% пропонується законопроєктом №8401?
    Законопроєктом №8401 пропонується з 1 липня 2023 року скасувати особливу групу платників ЄП за ставкою 2%. Яка пропонується процедура переходу на інші групи ЄП або на загальну систему?
    26.04.2023513