• Посилання скопійовано

Чи потрібно сплачувати турзбір, якщо підприємства немає у рішенні місцевої ради?

Якщо у рішенні Ради не має назви турбази — податкового агента, то чи потрібно сплачувати турзбір? Чи потрібно утримувати збір із розміщення осіб на турбазі, які проживають у цій місцевості? Який порядок підтвердження сплати податку та як і за якою формою потрібно заповнити декларацію?

1. Для забезпечення умов справляння туристичного збору у 2019 році необхідними умовами, що мають бути реалізованими у рішеннях Рад, є не тільки затвердження ставок турзбору, але й запровадження (або не запровадження) авансових внесків, визначення та оприлюднення переліку податкових агентів. Платники місцевих податків та зборів при визначенні своїх податкових зобов’язань можуть використовувати зведену інформацію, розміщену на офіційному веб-сайті ДФС. Такі платники, як зазначено у пп. 12.5 ПКУ, звільняються від відповідальності у разі, якщо у зведеній інформації, розміщеній на сайті, виявлено помилку.

Але зверніть увагу, що за пп. 268.5.1 ПКУ туристичні бази відносяться до тимчасових місць проживання (ночівлі). А далі пп. 268.5.2 ПКУ уточнює, хто відноситься до податкових агентів. Тому, на нашу думку, СГ у туристичній галузі, зокрема, власнику турбази потрібно врахувати зміни, що вносяться до рішень місцевих рад у 2019 році і протягом року слідкувати за змінами. Рекомендуємо цей момент уточнити у територіальній ДПС та підкріпити ІПК роз’ясненням.

2. Платниками збору не можуть бути особи, перелік яких наводиться у пп. 268.2.2 ПКУ. Зокрема, особи, які постійно проживають, у тому числі на умовах договорів найму, у селі, селищі або місті, радами яких встановлено такий збір. З метою підтвердження звільнення від сплати туристичного збору, особа повинна надати податковому агенту копії відповідних документів, що підтверджують належність цієї особи до пільгової категорії.

У ряді рішень є уточнення, що облік таких осіб ведеться податковими агентами окремо за кожною категорією пільговиків. Яким чином - не уточнюється, очевидно податкові агенти приймають самостійне рішення до організації обліку.

Особи, які не надали відповідних документів, що засвідчують їх належність до пільгової категорії, є платниками збору. 

3. Який порядок сплати турзбору фізособами у ПКУ не встановлено. Як правило, турист (фізособа) оплачує послуги тимчасового проживання під час бронювання і в цей момент туристичний збір не сплачується. Згідно з пп. 268.6 ПКУ всю належну суму збору фізособа має сплатити податковому агенту безпосередньо перед отриманням послуг із тимчасового розміщення авансовим внеском: розміщення платника збору у місцях проживання (ночівлі) здійснюється виключно за наявності у нього документу про сплату туристичного збору. Податковий агент повинен мати підтверджуючий документ про сплату збору.

Особливість справляння туристичного збору полягає у тому, що обов'язок щодо нарахування та сплати податкового зобов'язання має податковий агент, а платник туристичного збору сплачує його податковому агенту.

Якщо податковий агент приймає готівку або турист розраховується платіжною картою,  в світлі Закону про РРО, сплата туристичного збору не є послугою, тому прямої вимоги проводити цю операцію через РРО не має. Але якщо збір утримує податковий агент готівкою, то можна запрограмувати свій РРО таким чином, щоб ця сума виділялась окремо у фіскальному чеку. У ІПК від 20.03.2019 р. №1124/ІПК/04-36-12-04-21 податківці не заперечуюють, що  можна заплатити за послуги проживання безготівково, а турзбір окремо готівкою безпосередньо перед розміщенням. Тоді таку операцію слід оформити ПКО (якщо агент є юрособою) або товарним чеком (якщо агент підприємець — платник ЄП). 

Для податкових агентів юросіб отримана сума туристичного збору є транзитною, не є доходом та витратами, під оподаткування ПДВ не попадає також.

4. Відповідно до пп. 268.7.3 ПКУ базовий податковий (звітний) період з туристичного збору дорівнює календарному кварталу.

Наразі форма декларації з туристичного збору затверджена наказом Мінфіну №636. Звітувались за цією формою за перший квартал та півріччя. 

Проте, є наказ Мінфіну №186, яким внесено зміни до форми декларації. Набере чинності нова форма з дня офіційного опублікування цього наказу, який опубліковано в «Офіційному Віснику»  №61 – 13.08.2019 р. Декларація отримала Додаток, який називається «Розрахунок №2 податкових зобов'язань з туристичного збору», в якому, зокрема, зазначається кількість діб розміщення, мінімальну заробітну плату та ставку податку в залежності від типу туризму (внутрішній або в’їзний).

Окрім цього у Розділі ІІ Додатку здійснюється розрахунок авансових внесків з туристичного збору, а також вказуються реквізити рішення органу самоврядування про встановлення таких авансових внесків згідно з пп. 268.7.1 ПКУ.

За пп. 46.6 ПКУ у разі запровадження нової форми декларації її застосування перебачено з наступного кварталу за днем оприлюднення. Оприлюднення відбулось у серпні, тому звітуватися використовуючи нову форму, за нормами ПКУ, необхідно буде тільки за рік 2019 р. Але, як показує практика, скоріше за все податківці повідомлять про можливість відзвітуватись за новою формою вже за 9 місяців 2019 року.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Інші податки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інші податки»

  • Безвідсоткова поворотна фінансова допомога: оподаткування при її поверненні фізособі
    Працівник підприємства надає безвідсоткову поворотну фінансову допомогу приватному підприємству. Кошти зараховано 10.04.2024 р. Договір діє до 10.05.2025 р. Повернення може бути достроковим. Підприємство-отримувач є платником податку на прибуток. Які нюанси оподаткування?
    24.04.2024714
  • Податок на доходи нерезидента з транспортно-експедиторських послуг
    ТОВ виплачує доходи експедитору - нерезиденту за договором транспортної експедиції. В акті наданих послуг окремо зазначені послуги з морського, тентового перевезення, розвантаження, оформлення документів тощо, які експедитор оплачує третім залученим особам, і окремо вартість послуг експедиторського обслуговування. Чи оподатковуються такі доходи за актом податком на доходи нерезидентів?
    24.04.202420
  • Нецільова благодійна допомога фізособі грошима: правила оподаткування
    Чи є обмеження щодо суми надання нецільової благодійної допомоги працівнику та не працівнику підприємства і як вона оподатковується? Чи є збільшення фінансового результату до оподаткування на цю допомогу?
    19.04.202458
  • Що буде з податками у ФОПа-таксиста, який уклав договір про використання платформи Bolt?
    ФОП – платник єдиного податку ІІІ групи, без ПДВ, укладає договір щодо перевезень з Bolt-нерезидентом. Кошти від пасажирів надходять на рахунок Bolt - нерезидента. Потім ФОП отримує від цього нереидента оплату за послуги з перевезення, але на валютний рахунок. Чи виникає податкове зобов’язання з ПДВ у ФОПа?
    19.04.202435
  • Чи є пільга з податку на нерухомість при виготовленні продукції з давальницької сировини?
    ТОВ має основний вид діяльності за кодом 23.70 «Різання, оброблення та оздоблення декоративного та будівельного каменю». Уклало договір на переробку давальницької сировини, за яким отримує від замовника блоки з каменю і використовуючи власні приміщення, станки, електроенергію, робочу силу тощо виготовляє пам’ятники, плитку тощо. Чи має ТОВ пільгу з податку на нерухомість при виготовленні продукції з давальницької сировини?
    16.04.202419