• Посилання скопійовано

Як виправити помилки за минулі періоди в єдиній звітності з ЄСВ, ПДФО та ВЗ?

Як відкоригувати в оновленій єдиній звітності відомості щодо трудових відносин працівника (наприклад, було вказано дату наказу 010120, а треба 02012020)? Як виправити помилку в імені, прізвищі працівника? Як відкоригувати суми зарплати за попередні періоди?

Порядок проведення коригувань, зокрема ЄСВ в Податковому розрахунку, у тому числі за минулі періоди, визначено розділом V Порядку №4.

Платник ЄСВ у звітному (податковому) періоді може провести коригування та виправити помилку, допущену в попередніх звітних (податкових) періодах, здійснити донарахування або зменшення єдиного внеску, застосовуючи коди типу нарахувань, передбачені пунктом 1 розділу IV цього Порядку (пп. 8 п. 9 розділу V Порядку №4).

При коригуванні сумових показників в додатку Д1 до Розрахунку з типом «Уточнюючий» платник єдиного внеску також має право для застосування типів нарахувань 2 та 3.

Відповідно до пункту 6 розділу V Порядку №4, заповнення Розрахунків «Звітного нового» та «Уточнюючого» (у разі коригування виключно реквізитів) для платників єдиного внеску є однаковим. Це означає, що тепер розрахунок типу «Звітний новий» не потрібно дублювати, а потрібно тільки внести виправлення!   Розрахунки «Звітний новий» та «Уточнюючий» (у разі коригування виключно реквізитів) для платників єдиного внеску подаються на підставі інформації з раніше поданих Розрахунків і містять інформацію лише за рядками з реквізитами та сумами нарахованого єдиного внеску, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до платника податків.

Для виключення одного помилкового рядка з попередньо поданої (прийнятої) інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у відповідній графі додатків указати «1» – на виключення рядка.

Для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у відповідній графі додатків указати «0» – на введення рядка.

Для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію та ввести правильну інформацію відповідно, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку відповідної графи указується «1» – рядок на виключення, а в другому – «0» – рядок на введення.

Отже, для заміни одного помилкового рядка іншим (виключно для коригування реквізитів) необхідно спочатку заповнити рядок, який підлягає виключенню (Ознака – «1») так, щоб він повністю повторював запис із Розрахунку, в якому допущено помилку, та після цього заповнити рядок, який підлягає включенню (Ознака – «0»), щодо тієї самої застрахованої особи, в якому будуть зазначені виправлені реквізити (РНОКПП, ПІБ тощо), а сумові показники залишаються незмінними.

Таким чином, «несумові» реквізитні помилки (наприклад, прізвище, ім’я працівника, його податковий номер, відомості щодо трудових відносин, реквізити наказів, тощо) мають виправлятися шляхом дублювання даних в уточнюючому розрахунку  рядка з помилковими реквізитними даними з зазначенням ознаки «1» в останній графі додатку 1 на виключення. Разом з тим необхідно додати новий рядок з вірними реквізитними даними щодо працівника та зазначити ознаку «0» в останній графі додатку 1 на введення даних. Таким чином слід виправляти помилки у прізвищі застрахованої особи в додатку Д1 та дату наказу у додатку Д5.

Що стосується виправлення сумових помилок (зокрема зарплатних сум, сум ЄСВ тощо), то вони коригуються шляхом застосування типів нарахувань «2»  в графі 9 Додатку 1 - якщо потрібно донарахувати сумові показники за минулі періоди, або «3» - якщо потрібно їх зменшити – як і раніше. При цьому ознаки «1» та «0», які використовуються для виправлення реквізитних даних, не застосовуються. Тобто в цьому разі у звіті показуємо різницю в сумах – від’ємну або додатну.

Також див. https://news.dtkt.ua/accounting/reposts/67458

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Степанов Михайло

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • До якої дати потрібно подати статистичні звіти, не подані за період війни?
    За час воєнного стану підприємство не подавало статистичну звітність до органів статистики, адже була відповідна тимчасова пільга. Але потім внесли зміни і звіти за весь період неподання слід подати. До якої дати потрібно подати статистичні звіти, не подані за період війни?
    17.09.202522
  • Звітність за корпоративною карткою при відрядженнях
    Чи є обов’язковим надання авансового звіту за кожне відрядження, якщо всі витрати (проживання, квитки) оплачувалися виключно безготівково корпоративною банківською карткою підприємства?
    16.09.2025250
  • Будівництво офісного приміщення: чи подавати форму №20-ОПП?
    Підприємство розпочало будівництво офісного приміщення на орендованій землі. Дозвіл на будівництво отриманий, фінал будівництва і введення в експлуатацію планується у 2026 - 2027 роках. Коли потрібно подати форму №20-ОПП на об'єкт будівництва – зараз чи після введення його в експлуатацію?
    16.09.2025214
  • Які наслідки, якщо форма №20-ОПП подана на приміщення без оформленого права користування?
    Які податкові наслідки та відповідальність передбачені для фізособи-підприємця, платника єдиного податку ІІІ групи, що надає перукарські та косметологічні послуги у приміщенні без оформленого договору оренди, за умови, що для реєстрації ПРРО була подана форма №20-ОПП на це приміщення?
    15.09.20251 0292
  • Подання "нульової" єдиної звітності за відсутності працівників
    Чи можна подавати лише головну форму Об'єднаної звітності та Додаток 1 без Додатка 4ДФ, якщо в ТОВ немає працівників, відсутні виплати, а Е-кабінет не дозволяє видалити пустий рядок в додатку 4ДФ, через що звітність не подається? Чи є законодавча норма, яка дозволяє не подавати Додаток 4ДФ за відсутності виплат?
    15.09.202586