• Посилання скопійовано

Підключення до газо- та водопроводу в обмін на ремонт нерухомості: облік та оформлення

Підприємство уклало договір з будівельною організацією, за яким надає організації дозвіл на підключення до газової і водопровідної системи, отримуючи натомість ремонт фасаду будівлі, частини дороги, які належать підприємству. Які первинні документи потрібні? Який облік цих операцій?

Первинні документи

Надання дозволу на підключення можна оформлювати будь-яким первинним документом. Перш за все сторони, звісно, оформляють договір. Проте сам договір ще не говорить, що дозвіл було надано. Тому підприємство зі свого боку оформляє певний документ, у якому зазначає такий дозвіл. Це може бути оформлено й актом. 

Отримані роботи з ремонту також оформляються актом виконаних робіт. Нагадаємо, що раніше  у будівництві є дві примірні форми первинних документів з обліку - «Акт приймання виконаних будівельних робіт» (№КБ-2в) та «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» (№КБ-3), які були затверджені наказом Мінрегіонбуду від 04.12.2009 р. №554.  Проте зараз ці форми скасовано. Отже, форму акту на виконаний ремонт сторони визначають самостійно. Це можуть бути і як вже скасовані форми, так і інший документ, форма якого зазначається у договорі, що забезпечує отримання інформації про дату, види, обсяги та вартість виконаних робіт, обчислення прибутку, з обґрунтуванням вартості та підтвердженням витрат матеріальних ресурсів.

Те, що роботи з ремонту проводяться в рахунок оплати за наданий дозвіл, одразу зазначається у договорі. Тому потреби в окремому документі для проведення заліку зобов’язань, як такої, немає. Проте сторони, звісно, можуть оформити такий залік окремим актом після того, як дозвіл буде надано, а роботи з ремонту виконано, на знак того, що розрахунки проведено і сторони не мають одна до одної претензій. 

Для того, щоб ці акти мали силу первинного документа, вони повинні мати усі обов’язкові реквізити, зазначені в ст. 9 Закону про бухоблік. 

 

Бухгалтерський облік

Надання дозволу

Надання дозволу відображають проведеннями:

  • Дт 377 Кт 719 – на загальну суму з ПДВ;
  • Дт 719 Кт 641 – ПЗ з ПДВ;
  • Дт 719 Кт 791 – дохід від надання дозволу віднесено на фінрезультати.

 

Отримання робіт з ремонту та залік

Відповідно до п. 15 НП(С)БО 7 витрати, що здійснюються для підтримання об'єкта в робочому стані (проведення технічного огляду, нагляду, обслуговування, ремонту тощо) та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигод від його використання, включаються до складу витрат.

Таким чином, витрати на ремонт фасаду будівлі, частини дороги включаються до складу витрат, а не збільшують первісну вартість самої будівлі і дороги. 

Отримання робіт та залік зобов’язань (про який сторони одразу домовилися в договорі) відображають проведеннями:

  • Дт 631 Кт 377– на загальну суму з ПДВ;
  • Дт 92 Кт 631 –  на вартість ремонту без ПДВ;
  • Дт 641 Кт 631 –  на суму ПК з ПДВ (визнається на підставі ПН, зареєстрованої в ЄРПН). 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    19.12.202513
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    19.12.202511
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    19.12.202517
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    19.12.202521
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025270