• Посилання скопійовано

Відображення в обліку витрат на страхування товарів

Підприємство уклало договір страхування фінансових ризиків доставки партії імпортного товару на три місяці. Страховий платіж буде здійснено в кінці дії договору. Коли страховий платіж відображати в обліку?

Витрати зі страхування ризиків транспортування запасів включаються до транспортно-заготівельних витрат, які відносяться до первісної вартості придбаних запасів (див. п. 9 НП(С)БО 9).

Тобто, якщо підприємство страхує транспортування придбаних ним імпортних товарів, то вартість такого страхування потрапить до первісної вартості таких товарів. 

Якщо це страхування інше, ніж ризик транспортування запасів, наприклад, коли йдеться про страхування фінансових ризиків постачання таких товарів продавцем, то, на наш погляд, такі витрати можна трактувати, як інші витрати, які безпосередньо пов’язані з придбанням запасів. Такі витрати згідно з п. 9 НП(С)БО 9 також включають до первісної вартості придбаних товарів.

 

Але в який момент страховий платіж включати до первісної вартості товарів?

Тривалість договору страхування складає три місяці, і платиться страховий платіж в кінці дії договору. 

Проте, витрати зі сплати такого страхового платежу належать до первісної вартості придбаних товарів. А тому, на нашу думку, витрати на страхування можна включити до первісної вартості придбаних товарів в момент їх оприбуткування, незважаючи на те, що оплата страхового платежу може бути пізніше.

Якщо ж підприємство сплатило страховий платіж до моменту отримання товару, в цьому разі сплачений страховий платіж включають до складу витрат майбутніх періодів (рахунок 39). А в момент отримання товарів списують до первісної вартості товарів. Якщо ж товари не отримані і настав страховий випадок, списують на витрати на рахунок 92.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    19.12.202524
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    19.12.202527
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    19.12.202521
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    19.12.202525
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025328