• Посилання скопійовано

Відображення в обліку витрат на страхування товарів

Підприємство уклало договір страхування фінансових ризиків доставки партії імпортного товару на три місяці. Страховий платіж буде здійснено в кінці дії договору. Коли страховий платіж відображати в обліку?

Витрати зі страхування ризиків транспортування запасів включаються до транспортно-заготівельних витрат, які відносяться до первісної вартості придбаних запасів (див. п. 9 НП(С)БО 9).

Тобто, якщо підприємство страхує транспортування придбаних ним імпортних товарів, то вартість такого страхування потрапить до первісної вартості таких товарів. 

Якщо це страхування інше, ніж ризик транспортування запасів, наприклад, коли йдеться про страхування фінансових ризиків постачання таких товарів продавцем, то, на наш погляд, такі витрати можна трактувати, як інші витрати, які безпосередньо пов’язані з придбанням запасів. Такі витрати згідно з п. 9 НП(С)БО 9 також включають до первісної вартості придбаних товарів.

 

Але в який момент страховий платіж включати до первісної вартості товарів?

Тривалість договору страхування складає три місяці, і платиться страховий платіж в кінці дії договору. 

Проте, витрати зі сплати такого страхового платежу належать до первісної вартості придбаних товарів. А тому, на нашу думку, витрати на страхування можна включити до первісної вартості придбаних товарів в момент їх оприбуткування, незважаючи на те, що оплата страхового платежу може бути пізніше.

Якщо ж підприємство сплатило страховий платіж до моменту отримання товару, в цьому разі сплачений страховий платіж включають до складу витрат майбутніх періодів (рахунок 39). А в момент отримання товарів списують до первісної вартості товарів. Якщо ж товари не отримані і настав страховий випадок, списують на витрати на рахунок 92.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Прямолінійний метод амортизації МНМА в обліковій політиці
    Чи можна в обліковій політиці підприємства прописати прямолінійний метод нарахування амортизації для малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА)?
    Сьогодні 16:5616
  • Документування та облік передачі матеріалів підряднику для будівельних робіт
    Яким первинним документом (накладною/актом) слід оформити передачу власних матеріалів замовника підряднику для виконання ним будівельних робіт? Які бухгалтерські проведення (кореспонденція рахунків) виникають при такій операції передачі та подальшому списанні матеріалів після завершення робіт?
    Сьогодні 08:0539
  • Курсові різниці при виданому авансі на відрядження: чи повертається різниця працівником?
    Керівнику підприємства видано аванс 14 565,06 грн на 4-денне закордонне відрядження з розрахунку 75 євро за добу (300 євро × курс НБУ 48,5502 на дату видачі). 03.11.2025 р. він звітується, але курс НБУ на дату затвердження авансового звіту зменшився до 48,4088 грн. Чи повинен керівник повернути різницю між виданим авансом і сумою витрат, перерахованою за новим курсом? Я відобразити операцію в бухобліку?
    06.11.202537
  • Облік податку на дохід нерезидента (конструктивні дивіденди)
    Якими бухгалтерськими проведеннями (Дт/Кт) слід відобразити нарахування податку на дохід нерезидента (як конструктивні дивіденди) у зв'язку з донарахуванням за контрольованими операціями? Як це нарахування коректно відображається в Додатку ПН до декларації з податку на прибуток (рядок 30)?
    06.11.202535
  • Особливості обліку віддільних поліпшень у орендаря
    ТОВ уклало договір оренди приміщення. В приміщенні проводилися підготовчі роботи монтажу системи електропостачання (лічильники, щитки, проводка). В обліку витрати відображені за Дт 152, обладнання не введено в експлуатацію. Договір оренди розірвали, демонтували всю електропроводку та обладнання, та перевезли на інший об’єкт оренди. Як відобразити в обліку монтаж та демонтаж поліпшень, не введених в експлуатацію?
    05.11.202544