• Посилання скопійовано

Сумовий облік бібліотечних фондів

Громадська організація створює бібліотеку на підприємстві. Деталізований облік книг буде вести бібліотекар. Як оприбутковувати книги сумовим обліком та вводити в експлуатацію? Кількість 1 шт, а суму загальну накладної?

Згідно з пп. 5.2.1 П(С)БО 7, бібліотечні фонди належать до інших необоротних матеріальних активів. 

Відповідно до ст. 1 Закону №32, бібліотечні фонди – це упорядковане зібрання документів, які зберігаються в бібліотеці. Бібліотечні фонди створюються відповідно до потреб користувачів бібліотеки.

Облік книг поділяється на сумарний та індивідуальний. Сумарний облік книг  здійснюється партіями на підставі супровідних документів (рахунок-фактура, опис,  накладна, реєстр, акт тощо) бібліотекарем за Книгою  сумарного  обліку бібліотечного фонду (додатки 1-3) (п. 4.1-п.4.4 Інструкції №22). 

Тобто детальний облік бібліотечних фондів веде бібліотекар у книгах сумового обліку та регістрах індивідуального обліку, які заповнюються відповідно до Інструкції №22. А матеріально відповідальна особа присвоює інвентарні номери примірникам бібліотечного фонду. А вже після взяття книг на сумарний облік бібліотекар передає супровідні документи на них до бухгалтерії.

Якщо на підприємстві створена бібліотека, то для обліку книг застосовується рахунок 111 «Бібліотечні фонди», на який вони зараховуються незалежно від їх вартості, з присвоєнням кожній книзі інвентарного номеру, якщо одієї книги декілька примірників можна створити групу з присвоєнням інвентарних номерів через дефіс. Також бухгалтерія веде сумовий облік бібліотечних фондів в Інвентарній картці групового обліку основних засобів типової форми №ОЗ-9

Згідно з пп. 138.3.1 ПКУ, розрахунок амортизації основних засобів або нематеріальних активів здійснюється відповідно до НП(С)БО або МСФЗ з урахуванням обмежень, встановлених пп. 14.1.138 ПКУ, пп. 138.3.2 – 138.3.4 ПКУ. Амортизація нараховується за одним із методів визначених п. 27 П(С)БО 7, крім "виробничого" методу.

У податковому обліку в цілях оподаткування бібліотечні фонди не вважаються основними засобами, оскільки не відповідають його визначенню (пп. 14.1.138 ПКУ), хоч і включені до групи 10 основних засобів (пп. 138.3.3 ПКУ). На це в своєму листі від 14.02.2018 р. №612/6/99-99-15-02-02-15/ІПК також звертає увагу ДФСУ.

Отже, вартість бібліотечних фондів не підлягає амортизації у податковому обліку.

Відображення різниць, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів та передбачають коригування фінансового результату до оподаткування на підставі пп. 138.1, 138.2 ПКУ, здійснюється у рядках 1.1.1 та 1.2.1 АМ додатка РІ декларації з податку на прибуток:

  • у рядку 1.1.1 додатка РІ - сума нарахованої амортизації основних засобів або нема-теріальних активів відповідно до НП(С)БО та МСФЗ;
  • у рядку 1.2.1 АМ додатка РІ - сума розрахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до пп. 138.3 ПКУ.

Отже, у рядках 1.1.1 та 1.2.1 АМ додатка РІ зазначаються різниці, які виникають при нарахуванні амортизації основних засобів або нематеріальних активів без врахування амортизації малоцінних необоротних матеріальних активів та бібліотечних фондів.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.202526
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202546
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025170
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202580
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202539