• Посилання скопійовано

Чи потрібно робити оцінку вартості частки засновника, який вирішив її продати?

Один із засновників вирішив продати свою частку підприємства. Чи необхідно робити оцінку вартості або угода здійснюватиметься за договірною ціною? З якої мінімальної вартості можна здійснити продаж, якщо частки держвласності немає?

Випадки, у яких проведення оцінки майна є обов'язковим, наведені в ст. 7 Закону №2658. Відчуження учасником частки підприємства, в якому немає державної частки (частки комунального майна) до цих випадків не належить.

Нормами ст. 21 Закону про ТОВ передбачено, що учасник товариства має право відчужити свою частку (частину частки) у статутному капіталі товариства платно або безоплатно іншим учасникам товариства або третім особам.

Статутом ТОВ може бути встановлено, що відчуження частки (частини частки) та надання її в заставу допускається лише за згодою інших учасників. Відповідне положення може бути внесене до статуту або виключене з нього одностайним рішенням загальних зборів учасників, у яких взяли участь всі учасники товариства.

При цьому учасник товариства має право відчужити свою частку (частину частки) у статутному капіталі лише в тій частині, в якій вона є оплаченою.

Отже, чинне законодавство не містить якихось вимог щодо визначення мінімальної вартості продажу частки у статутному капіталі товариства. Тому учасник за умови дотримання інших вимог, встановлених Законом про ТОВ, може продати свою частку у статутному капіталі за будь-якою ціною, а також відчужити безоплатно (тобто, подарувати).

Докладніше про продаж корпоративних прав за ціною нижчою за розмір статутного капіталу читайте тут.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Різниця амортизації після дооцінки та зміни терміну використання ОЗ
    Проведено дооцінку основних засобів та збільшено термін корисного використання в бухгалтерському обліку. У податковому обліку терміни використання залишилися попередніми, тому податкова амортизація перевищує бухгалтерську. Чи є це помилкою та як виправити ситуацію?​
    Сьогодні 17:5013
  • Проведення з обліку з утримання за виконавчим провадженням
    Якими бухгалтерськими проведеннями слід відобразити утримання із заробітної плати працівника 20% від чистого доходу за постановою виконавця у межах виконавчого провадження? Які рахунки використовувати для відображення операцій утримання та перерахування коштів?
    Сьогодні 17:108
  • Товар, що мав бути експортований, знищено рф: наслідки для продавця
    ТОВ є експортером і 07.10.2025 р. було оформлено ВМД і за нею зареєстровано ПН за ставкою 0%. 09.10.2025 р. внаслідок ракетної атаки на порт товар було пошкоджено. 18.11.2025 р. анульовано ВМД аркушом коригування. Згідно з контрактом право власності переходить до покупця (нерезидента) на складі у продавця. Які ПДВ–наслідки для продавця? Як відобразити операцію в бухобліку?
    Сьогодні 16:5522
  • Придбання вантажного автомобіля у фізособи: бухоблік, проведення та оподаткування ПДФО та ВЗ
    Підприємство придбаває вантажний автомобіль у фізособи за договором на суму 600 000 грн. Фізособа здійснює перший продаж транспортного засобу протягом поточного року. Необхідно визначити бухгалтерські проведення для підприємства-покупця та порядок обчислення бази оподаткування ПДФО і військового збору
    Сьогодні 15:5417
  • Облік консультаційних послуг із суборенди нерухомості
    ТОВ-великодохідник, платник ПДВ, що займається суборендою нерухомості, отримує консультаційні послуги (КВЕД 68.31) щодо організації орендних відносин за фіксованою вартістю 60 000 грн/міс. Чи правомірне віднесення таких витрат за наявності власних менеджерів і бухгалтерів? Чи є ризик претензій податкової через відсутність деталізації послуг та однакову щомісячну суму? До якої категорії витрат відносити: адміністративні чи собівартість?
    Сьогодні 10:1334