• Посилання скопійовано

Штраф за неподання повідомлення про КІК

Чи буде нарахований штраф за неподання або несвоєчасне подання у строки, передбачені пп. 39-2.5.5 ПКУ, повідомлення контролюючою особою в податкову про набуття частки в іноземній юрособі, якщо фірма прострочила 60 днів? Чи є звільнення від штрафу на час карантину чи воєнного стану?

Відповідно до пп. 39-2.5.5 ПКУ повідомлення надсилається до контролюючого органу протягом 60 днів з дня набуття частки (початку здійснення фактичного контролю) або відчуження частки (припинення фактичного контролю).

Неподання зазначеного повідомлення у встановлені строки тягне накладення штрафу у розмірі 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний такий факт (див. п. 120.7 ПКУ).

Станом на 01.01.2022 р. такий прожитковий мінімум для працездатної особи – 2 481 грн.

Таким чином, штраф за розглядуване порушення у 2022 році – 744 300 грн (300 х 2 481).

Разом з тим, за порушення податкового законодавства в період карантину (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються (див. п. 52-1 ПКУ).

До кінця поточного 2022 року цей карантин діє (див. тут).

Тому у разі несвоєчасного подання повідомлення у 2022 році штрафу не буде.

Що стосується воєнного стану, то згідно з п. 102.9 ПКУ на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених цим Кодексом, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до п. 69.9 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім:

  • дотримання строків реєстрації ПН, РК до них в ЄРПН, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 ПКУ, сплати податків та зборів платниками податків;
  • строків проведення камеральних перевірок, складення актів, подання та розгляду заперечень, визначення грошових зобов’язань, прийняття, надсилання та оскарження податкового повідомлення-рішення за результатами камеральних перевірок, нарахування пені;
  • строків проведення фактичних та документальних позапланових перевірок, складення актів, подання та розгляду заперечень, додаткових документів та пояснень, визначення грошових зобов’язань, прийняття, надсилання та оскарження податкового повідомлення-рішення, адміністративного арешту майна за результатами фактичних перевірок.

У виключеннях з загального правила призупинення строків немає строку подання повідомлення про КІК. Тому строк подання повідомлення, на наш погляд, також призупиняється на період воєнного стану.

Таким чином, якщо строк подання повідомлення припадає на період воєнного стану, таке повідомлення можна подати, на наш погляд, протягом 60 календарних днів після припинення або скасування воєнного стану.

Разом з тим думка податкової з цього питання нам невідома. Для уникнення непорозумінь може бути доречним отримати з цього питання ІПК.

 ***

Читайте також:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»

  • Які наслідки, якщо новостворене підприємство працювало без ведення військового обліку?
    Підприємство створене 01.12.2023 р. У штаті був один директор, військовозобов’язаний. У серпні прийнято нового директора, який знятий з військового обліку. Військовий облік не вівся, повідомлення, накази, звіти у ТЦК не подавали. У жовтні 2024 р. буде перевірка з обласного ТЦК. Якщо зараз зробити накази, заповнити всі додатки, чи буде штраф і якщо буде, то на кого його випишуть?
    30.09.2024971
  • Що буде, якщо відповідальний за військовий облік не пройшов підвищення кваліфікації?
    На підприємстві 12 військовозобов'язаних. На бухгалтера покладено обов'язок ведення військового обліку з доплатою. Якщо бухгалтер не пройшов підвищення кваліфікації осіб, відповідальних за ведення військового обліку і не має сертифіката, чи будуть штрафні санкції?
    26.09.20241 120
  • У який строк виписують ППР після складання акту перевірки?
    Підприємство за ІІ та ІІІ квартали 2022 р. несвоєчасно подало Єдину звітність з ПДФО, ВЗ та ЄСВ. 19.01.2023 р. складено акт перевірки, на підставі цього акту 01.08.2024 р. виписано ППР на сплату штрафу. Чи не порушені граничні строки, в які могло бути виписано ППР?
    14.08.2024665
  • Як заповнити платіжку на сплату адміністративного штрафу?
    Підприємство отримало адміністративний штраф за порушення водієм правил дорожнього руху. Який повинен бути тип призначення платежу – структурований чи неструктурований і який код?
    17.06.202480
  • Штраф за невиконання нормативу робочих місць
    Перевірили єдину звітність з ПДФО, ВЗ та ЄСВ та виявили, що у рядку 102 є помилка у середньообліковій кількості осіб з інвалідністю у серпні та вересні 2023 р. (замість 11 вказано 7 осіб). Як виправити помилку? Як виправдатися перед Фондом осіб з інвалідністю, якщо прийшла позовна заява? Що входить до середньооблікової чисельності для розрахунку осіб з інвалідністю?
    10.06.20241 3273