Щодо власних коштів, внесених на рахунок ФОП-"єдинника", податківці мають фіскальну точку зору (див. тут). Більш докладно ми про це писали тут та тут.
За неведення книги обліку доходів застосовується адміністративна та фінансова відповідальність.
Адмінвідповідальність
Статтею 164 - 1 КУпАП встановлено, що, зокрема, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат суб’єктами господарювання, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені ч. 1 ст. 164 - 1 КУпАП, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Більш докладно про це – тут.
Фінансова відповідальність
Відповідно до ст. 121 ПКУ незабезпечення платником податків зберігання первинних документів облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст. 44 ПКУ строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.
Аналогічні дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, –тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень. Більш докладно див. тут.
Щодо зберігання первинних документів, крім книги обліку доходів, податківці мають фіскальну думку – див. тут. За незберігання документів - такі ж санкції, як і за неведення книги обліку доходів.
Проте є думка, що обов’язок мати документи про походженні товару встановлений ПКУ лише для підприємців на загальній системі оподаткування (пп. 177.10 ПКУ). Для "єдинників" такого обов’язку не встановлено, принаймні, прямої норми ПКУ щодо цього немає. Вони не зобов’язані вести бухгалтерський облік придбаних та реалізованих товарів і складати за ними первинні документи (крім розрахункових документів, які, при готівкових розрахунках не через РРО, найчастіше залишаються тільки у покупців) (див. тут).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити