• Посилання скопійовано

Табель обліку робочого часу роздруковують раз на місяць — чи буде штраф?

Чи потрібно юрособі під час виплати авансу складати та роздруковувати Табель обліку робочого часу за першу половину місяця? Яким нормативним актом це встановлено? Чи може Держпраці при перевірці накласти штраф за його відсутність?

Дійсно, фахівці Держпраці і Мінсоцполітики інколи дають роз’яснення, що Табель обліку робочого часу потрібно заповнювати двічі на місяць. Ґрунтуються вони на такому.

Ведення Табелю облiку використання робочого часу на пiдприємствах, в установах й органiзацiях регулюється наказом Держкомстату України від 05.12.2008 р. №489 «Про затвердження типових форм первинної облiкової документацiї зi статистики працi» (типова форма №П-5). У Табелi облiку використання робочого часу (далi - Табель) робляться вiдмiтки про фактично вiдпрацьований час, вiдпрацьованi за мiсяць години, у тому числi надурочнi, вечiрнi, нiчнi години роботи тощо, а також iншi вiдхилення вiд нормальних умов роботи.

Згiдно зi ст. 115 КЗпП заробiтна плата виплачується працiвникам регулярно в робочi днi у строки, встановленi колективним договором, але не рiдше вiд двох разiв на мiсяць через промiжок часу, що не перевищує 16 календарних днiв.

«Вiдповiдно табель заповнюється двiчi на мiсяць: за першу половину мiсяця - для нарахування авансових платежiв та за весь мiсяць - для розрахунку заробiтної плати за мiсяць. Наприкiнцi мiсяця в табелi пiдраховується загальна кiлькiсть вiдпрацьованих днiв i днiв неявок на роботу»  - такий висновок від фахівців Мінсоцполітики було опубліковано в газеті «Праця i зарплата» №14 (1026), 12 квiтня 2017 р.

Але, на думку автора, це лише побажання та рекомендація фахівців, а не норма чинного законодавства, оскільки обов’язковість наявності окремого Табелю під кожну виплату зарплати жодним нормативним актом не встановлена. Наприклад, крім виплати авансу та зарплати, протягом місяця слід розраховуватися з звільненими працівниками. Та ось ніхто не буде складати окремий Табель обліку робочого часу на дату кожного звільнення. 

Звісно, що зовсім не табелювати працівників теж не можна. Це доводить і судова практика (наприклад, постанова Кіровоградського окружного адміністративного суду від 21.06.2017 р. у справі №П/811/820/17). У роботодавця є обов’язок щодо ведення Табелю обліку робочого часу на найманих працівників. Ці обов’язки покладаються на роботодавця (ч. 3 ст. 30 Закону про оплату праціта полягають у забезпеченні достовірного обліку виконаної працівником роботи.

Таким чином, за наявності найманих працівників, роботодавець має забезпечити облік використаного робочого часу, на підставі якого проводити оплату праці. Для цього, відповідно, ведеться Табель обліку робочого часу.

Невиконання ч. 2 ст. 30 Закону про оплату праці розцінюється як порушення інших вимог трудового законодавства, що тягне за собою накладання штрафу в розмірі мінімальної зарплати (абз. 8 ч. 2 ст. 265 КЗпП).

Та відповідальності за нероздрукування двічі на місяць Табелю обліку робочого часу в чинному законодавстві немає!

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»

  • Які наслідки, якщо новостворене підприємство працювало без ведення військового обліку?
    Підприємство створене 01.12.2023 р. У штаті був один директор, військовозобов’язаний. У серпні прийнято нового директора, який знятий з військового обліку. Військовий облік не вівся, повідомлення, накази, звіти у ТЦК не подавали. У жовтні 2024 р. буде перевірка з обласного ТЦК. Якщо зараз зробити накази, заповнити всі додатки, чи буде штраф і якщо буде, то на кого його випишуть?
    30.09.2024971
  • Що буде, якщо відповідальний за військовий облік не пройшов підвищення кваліфікації?
    На підприємстві 12 військовозобов'язаних. На бухгалтера покладено обов'язок ведення військового обліку з доплатою. Якщо бухгалтер не пройшов підвищення кваліфікації осіб, відповідальних за ведення військового обліку і не має сертифіката, чи будуть штрафні санкції?
    26.09.20241 121
  • У який строк виписують ППР після складання акту перевірки?
    Підприємство за ІІ та ІІІ квартали 2022 р. несвоєчасно подало Єдину звітність з ПДФО, ВЗ та ЄСВ. 19.01.2023 р. складено акт перевірки, на підставі цього акту 01.08.2024 р. виписано ППР на сплату штрафу. Чи не порушені граничні строки, в які могло бути виписано ППР?
    14.08.2024665
  • Як заповнити платіжку на сплату адміністративного штрафу?
    Підприємство отримало адміністративний штраф за порушення водієм правил дорожнього руху. Який повинен бути тип призначення платежу – структурований чи неструктурований і який код?
    17.06.202481
  • Штраф за невиконання нормативу робочих місць
    Перевірили єдину звітність з ПДФО, ВЗ та ЄСВ та виявили, що у рядку 102 є помилка у середньообліковій кількості осіб з інвалідністю у серпні та вересні 2023 р. (замість 11 вказано 7 осіб). Як виправити помилку? Як виправдатися перед Фондом осіб з інвалідністю, якщо прийшла позовна заява? Що входить до середньооблікової чисельності для розрахунку осіб з інвалідністю?
    10.06.20241 3273